سیاست

داکترعبدالله عبدالله: افغانستان به روابط نیک و دوستانه با چین اهمیت فراوان قائل است

کابل باختر 4 سرطان
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه با وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در قصر سپیدار دیدارکرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، رییس اجراییه از کمک‌ها و حضور چین در افغانستان قدردانی کرد.
وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین رابط دو کشور را تاریخی٬ نیک و دوستانه خواند وسفر رییس اجراییه به چین را پر دستاورد خواند و بر همکاری‌ها مستمر جهت رشد و توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.
وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین علاوه کرد که همیش از روابط نیک برخورداربوده‌ایم و من اینجا آمده‌ام تا روی بهبود این روابط و تحکیم و گسترش هرچه بیش‌تر آن کار نماییم و در این راستا دیدگاه‌های شما را بشنوم.
رییس اجراییه کشور در صحبت‌های خود با وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین تاکید نمود که حضور چین در افغانستان در تقویت روابط میان دو کشور نقش مثبت دارد و هردو کشور در با تروریزم به عنوان دشمن مشترک در نبرد اند. رییس اجراییه همچنان نقش چین را در برقراری صلح در افغانستان حیاتی خواند.
رییس اجراییه با اشاره به مذاکرات مفصل وانگ یی با وزیر امورخارجه٬ مشاور امنیت ملی و رییس جمهور٬ تطبیق و پی‌گیری توافقات میان دو کشور در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و ابراز امیدواری نمود که روابط دو کشور گسترش بیش‌تر یابد.
رییس اجراییه همچنان ابراز امیدواری نمود که چین از روابط حسنه خود با پاکستان برای بهبود روابط میان دو کشور و مبارزه مشترک با تروریزم استفاده نماید.
رییس اجراییه همچنان بر استفاده افغانستان از طرح یک کمربند و یک راه و طرح‌های اقتصادی چین تاکید نمود و خواهان توجه چین در این زمینه گردید.
وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که چین از مبارزه افغانستان علیه ترویزم حمایت می‌کند و جهان باید به صورت کامل از افغانستان در این زمینه حمایت نماید. وانگ یی همچنان از همکاری افغانستان با چین در امر مبارزه با تروریزم و حرکت جدای طلب ترکستان شرقی قدردانی کرد.
وانگ‌ یی در صحبت‌های خود همچنان از همکاری اقتصادی با افغانستان٬ حمایت از طرح افغانستان به مثابه نقطه وصل و سرمایه گذاری در زیربناها اطمئنان داد.
وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین همچنان حمایت کشورش را از مذاکرات صلح در افغانستان ابرازداشت و تاکید نمود که کشورش از تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح در افغانستان حمایت می‌کند.
وانگ‌ یی همچنان بربهبود روابط میان افغانستان و پاکستان تاکید کرد و علاوه نمود که کشورش بدون مداخله آماده است در صورت تقاضای افغانستان و پاکستان در بهبود روابط میان دو کشور نقش ایفا نماید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا