فرهنگ

تلاش اداره اطلاعات وفرهنگ هرات برای راه اندازی برنامه های صنعتی وفرهنگی

شهرهرات 11 قوس باختر
ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات درتلاش است تابرنامه های صنعتی وفرهنگی رابه هدف رشد توانمندی های زنان راه اندازی نماید.
آریا رووفیان رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات می گوید: که صنایع دستی زنان طی چند سال اخیر رشد چشمگیری در ولایت هرات داشته است، اما نبود بازار مناسب برای فروش این محصولات دستی، از مهمترین چالش‌های عمده تولیدکنندگان صنایع دستی در هرات محسوب می‌شود.
رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات خاطر نشان میسازد، این اداره به منظور رشد صنایع دستی و فعالیتهای فرهنگی زنان با تدویرنمایشگاه ها، کنفرانسها، بانوان را همکاری نموده است.
عمده‌ترین صنایع دستی در ولایت هرات صنعت قالین‌بافی پشمی و ابریشمی، مکرومه‌ بافی، قلاب‌ بافی، مروارید دوزی، خیاطی، پارچه ابریشم بافی، کوزه و گلدان، صنعت شمع‌ سازی، چرم و پوست ‌دوزی و دیگر صنایع دستی می‌باشد.
محبوبه جمشیدی؛ رییس امور زنان ولایت هرات  گفت: «با توجه به پیشینه بسیار طولانی صنایع دستی در ولایت هرات که بیشترین تولیدکنندگان آن زنان می‌باشند، این صنعت رشد خوب و قابل ملاحظه‌ ای نسبت به سال‌های گذشته دراین ولایت داشته است.» وی با ابراز نگرانی از این که این تولیدات با رکود مواجه نشود، گفت: «بازار فروش مناسب داخلی و خارجی برای تولیدکنندگان این صنعت در هرات وجود ندارد و این باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه باشند.
در عین حال مریم جامی الحمدی رئیس شرکت تولیدی بانو، رشد محصولات تولیدی را مستلزم ارائه سهولت های بیشتر ازسوی حکومت به تولید کنندگان میداند وامیدواراست این همکاریها توسعه یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا