اخبارفرهنگجامعه

فعالیت کتابخانه های عامۀ در بغلان در حال گسترش است

پلخمری، 27 سرطان، باختر
کتابخانه یی در ولسوالی بغلان مرکزی از جانب ریاست اطلاعات و فرهنگ ایجاد میگردد.
مولوی اسدالله مصطفی هاشمی، رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان به خبر نگار آژانس باختر گفت: قرار است به زودی این کتابخانه با یک هزار جلد عنوان کتاب مختلف ایجاد گردد.
هاشمی ایجاد کتابخانه ها را در امر ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه خیلی موثر دانست و افزود :تلاش میشود تا در سایر ولسوالی های بغلان نیز کتابخانه خانه هایی را ایجاد کند.
کریم الله رجبی مسئوول کتابخانه عامه ریاست اطلاعات و فرهنگ بغلان گفت: در سطح ولایت بغلان به شمول کتابخانه عامه که در شهر پلخمری موقعیت دارد سه کتابخانه دیگر در ولسوالی های دوشی، خنجان و ده صلاح نیز فعالیت دارد که همه روزه علاقمندان کتاب در این کتابخانه ها مراجعۀ می نمایند. .
وی بیش ترین افراد مراجعه کننده گان را به کتابخانه عامه پلخمری قشر محصلین وانمود کرد و افزود، در کتاب خانه عامه بغلان بیشتر از ۳۰۰ عنوان کتابها در بخش های مختلف ازجمله اسلامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و ساینس ریاضیات وغیره موجود است علاقمندان مطالعه می توانند همه روزه به صورت رایگان غرض مطالعه به این کتابخانه مراجعه نمایند.
این در حالی است که چندی قبل ریاست اطلاعات وفرهنگ در همکاری با کتاب فروشان شهر پلخمری نمایشگاه بزرگ کتاب را در شهر پلخمری به منظور ترویج فرهنگ مطالعه راه اندازی نموده بودند که مورد تشویق شهر وندان قرار گرفت.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا