اقتصاد

سی و شش فیصد از مردم افغانستان در زیر خط سرخ فقر

کابل 14 حوت باختر

وزیراقتصاد میگوید که بیش از 36 فیصد مردم افغانستان در زیرفقر زنده گی میکنند و مشکلات چون فقر، سو تغذی و عدم مصوونیت غذایی در کشور روبه افزایش است.

به گزارش آژانس باختر عبد الهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد امروز در جمعی از خبر نگاران نتیجه سروی  را بیان داشت که به گونه مشترک از سوی وزارت اقتصاد و بانک جهانی انجام یافته است.

ارغندیوال در این نشست خبری واضح ساخت که مشکلات نظیرفقر، سو تغذی و عدم مصوونیت  غذایی در کشور افزایش یافته و سو تغذی 54در صد اطفال زیرسن پنجسال را در کشور تهدید میکند در حالیکه 34 فیصد دیگر اطفال در افغانستان  با مشکلات کم وزنی و 72 درصد دیگر از کمبود آهن رنج میبرند و به صورت مجموعی  64فیصد مردم افغانستان با عدم مصوونیت غذایی مواجه اند و این  یک خبر نگران کننده است.

خانم جونیفانی بسنیت سرپرست نماینده گی بانک جهانی در افغانستان دراین نشست گفت در سرو ی که از سوی بانک جهانی ووزارت اقتصاد افغانستان صورت گرفته بیشتر برمحلات تمرکز شده که با فقر و عدم مصوونیت غذایی مواجه بوده اند.

وزیراقتصاد و نماینده بانک جهانی به گونه مشترک از جامعه جهانی خواستند تا افغانستان را در زدودن فقر و کاهش مشکلات ناشی از عدم مصوونیت غذایی کمک نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا