صحت

دور هفتم کورس یکساله آموزش حقوقی برای ستاژران جوان آغاز شد

کابل 18 حمل باختر
دور هفتم کورس یکساله آموزش حقوقی برای ستاژران جوان در بخش قضایی و څارنوالی امروز در مرکز ملی آموزش حقوقی پوهنتون کابل آغاز شد.
به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر،در محفل افتتاح کورس یاد شده پوهنوال محمد عثمان بابری سرپرست  وزارت تحصیلات عالی روی ضرورت تقویت کیفی نظام عدلی و قضایی کشور صحبت نموده شاملان کورس را متوجه مسوولیت های شان در قبال وطن و مردم ساخت.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی به اشاره  به جرایم اخیر ضد حقوق بشری در کشور از شاملان دور هفتم کورس آموزش حقوقی خواست تا از فرصت داده شده استفاده موثر نموده و با وجدان مسلکی مصدر خدمت به میهن گردند.
بعداً پوهنوال دوکتور حبیب الله حبیب رئیس پوهنتون کابل، حارنوال عبدالوکیل امینی معاون لوی حارنوالی و چند تن دیگر روی موضوع صحبت نموده مشمولین کورس را به تلاش در راستای آموزش بیشتر تشویق نمودند.
پوهاند دوکتور ودیر صافی رئیس مرکز ملی آموزش حقوقی گفت که این مرکز در سال 1388 آغاز به کار نموده و تا کنون 801 تن از حارنوالان و قضات جوان را به صورت علمی و نظری آموزش داده است.
به گفته وی در دور هفتم کورس قضایی و حارنوالی از جمله 1030 تن اشتراک کننده  245 تن پس از اخذ امتحان جذب و قرار است مدت یکسال به صورت عملی و نظری درس حقوقی را فراگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا