گزارش ها

تاکید سرپرست وزارت امور خارجه بر حل مشکلات افغانان در خارج از کشور

کابل/23حمل/باختر

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امورخارجه در ویدیو کنفرانسی که رؤسای شعبات سیاسی این وزارت نیز حضور داشتند با سفرای افغانستان مقیم در ایران، پاکستان، ترکمنستان، تاجکستان، ازبکستان، چین و همچنان شارژدافیران افغان در هندوستان و امارات متحده عربی صحبت کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبر داد، در این نشست ها که به صورت جداگانه برگزار شده بود پیرامون مشکلات افغانان در آن کشورها، گسترش تجارت و ترانزیت و با توجه به مشکلات که از ناحیه شیوع ویرس کرونا متوجه افغانان است، صحبت مفصل صورت گرفت.

همچنان، در رابطه به مشکلات تاجران افغان ناشی از تأثیرات ویروس کرونا در چین و پاکستان فیصله های ویژه صورت گرفت. اتمر از سفیران افغان در کشور های مربوطه خواست تا برای حل مشکلات راه حل های عملی طرح و در اسرع وقت معلومات و پیشنهاد های شان را با شعبات مربوط شریک کنند.

اتمر به منظور دریافت راه حل اساسی برای مشکلات تجارت، ترانسپورت و انتقال ۷۵ هزار تن گندم کمک شده از راه ایران به افغانستان برای سفیر افغانستان در

ایران و شارژدافیر افغانستان در هندوستان رهنمایی های لازم کرد. همچنان در رابطه به تعین سرنوشت اطفال بی سرپرست و زندانیان افغان که در ایران دستگیر شده اند، نیز بحث مفصل صورت گرفت.

همچنان در رابطه به چگونگی حل مشکلات محصلان افغان در هندوستان و کارگران افغان در ایران و امارات متحده عربی صحبت به عمل آمد و هدایات لازم داده شد.

به همین ترتیب، روی مشکلات تاجران افغان در کشور های آسیای مرکزی و وارد کردن مواد ارتزاقی و اولیه به کشور و در رابطه به حل مشکلات در این بخش، به نهاد های مربوط رهنمایی لازم صورت گرفت.

در این کنفرانس ویدیویی روی راه های اساسی مبارزه با کرونا به ویژه استفاده ار تجارب چین در این زمینه صحبت صورت گرفت و از سفیر افغانستان در چین و شارژدافیر افغانستان در هندوستان خواسته شد که میکانیزم ارتباط دوامدار را با اتباع افغانستان ایجاد کنند. همچنان روی چگونگی و شناسایی لوازم طبی و حفاظتی در چین و ایجاد زمینه خریداری این وسایل توسط کمیته مبارزه با کرونا و وزارت صحت عامه صحبت همآهنگی لازم صورت گیرد.

سرپرست وزارت امورخارجه در صحبت های خود با سفرای افغان خواستار تقویت هماهنگی در سطح سفارت به منظور به دست آوردن این اهداف شد و از معین همکاری های اقتصادی این وزارت خواست که روی تطبیق فیصله ها نظارت لازم را داشته باشد و با نهاد های مربوط هماهنگی به عمل آورند.صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا