جهان

شورای علما: بیت المقدس جز هویت و عقیده مسلمانان است نه پایتخت اسراییل

کابل، 26 قوس، باختر
شورای علمای افغانستان اقدام اخیر رییس جمهور امریکا در پیوند به رسمیت شناختن بیت المقدس به حیث پایتخت اسراییل را غیر منصفانه غیر عادلانه و خلاف  حقوق بشری خواند و مخالفت شانرا با این تصمیم اعلام کردند.
به گزار ش خبرنگار آژانس باختر، اعضای شورای علمای افغانستان و وزارت ارشاد حج و اوقاف امروز در یک نشست خبری مخالفت شان را در پیوند به اقدام اخیر رییس جمهور امریکا بخاطر به رسمیت شناختن قدس شرقی منحیث پایتخت اسراییل اعلام کرده و از موقف گیری محمد اشرف غنی حمایت کردند.
مولوی عبدالعزیز عالم دین و عضو شورای علما بیت المقدس را برای تمام مسلمانان جهان با اهمیت خوانده گفت که قدس شریف جز زندگی و عقیده مسلمانان است و هیچ گاه فراموش نخواهد شد.
مولوی عبدالمالک حمیدی عضو دیگر شورای علما قدس شریف را عزت و شرف مسلمانان خوانده گفت که اقدام اخیر رییس جمهور امریکا قلوب مسلمین جهان را جریحه دار ساخت او هم این اقدام را غیر منصفانه و غیر عادلانه خوانده و نگرانی علمای کشور را در این خصوص بیان داشت .
مولوی آصف مصباح رییس حسینه های وزارت حج و اوقاف از صدرو اعلامیه حکومت و گفته محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان که در کنفرانس سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه اعلام حمایت کرده اقدام اخیر امریکا برخورد دوگانه حقوق بشری خوانده هشدار داد که این اقدام باعث شدت گرفتن خشونت ها در کشورهای مختلف خواهد شد.
سید محمد حسین محقق زاده ریسس شورای علمای شیعه افغانستان نیز قدس شریف را عقیده و باور مسلمانان جهان خوانده گفت تمام مسلمانان و ملت ها این اقدام را محکوم کرده و از علما خواست تا از طریق منابر و مساجد  قدس شریف را فراموش نکنند
او از مردم خواست تا در تظاهرات و گردهمایی ها در پیوند به این موضوع از خشونت کار نگیرند
باید گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اخیرآ خلاف  انتظار مسلمین و حامیان صلح پسند بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت که  واکنش های را در جهان اسلام و جوامع دیگر در پی داشت .ختم نجیب الله بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا