جهان

اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران مهاجرت جلسه فوق العاده دایر می کند

بروکسل – رویترز- 9 سنبله – باختر
اتحادیه اروپا برای بررسی بحران مهاجرت های غیرقانونی و راههای مقابله با آن، 23 ماه سنبله در سطح وزیران نشست فوق العاده برگزار می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حکومت لوکزامبورگ که در حال حاضر ریاست نوبتی اتحادیه اروپا را برعهده دارد، دیروز اعلام کرد که وضعیت مربوط به پدیده مهاجرت در داخل و خارج اتحادیه اروپا، ابعادی بی سابقه به خود گرفته است.
وی افزود:برای ارزیابی این موضوع اقداماتی سیاسی اتخاد و گام هایی به منظور تقویت قدرت و توانایی های اروپا برای مقابله با این بحران برداشته خواهد شد.
«ژان اسلبورن» وزیر امور مهاجرت و پناهندگی لوکزامبورگ از وزرای داخله و عدلیه اتحادیه اروپا خواست دراین زمینه جلسه فوق العاده دایر کنند.
ریاست نوبتی اتحادیه اروپا در شرایطی تصمیم گرفته تا وزرای 28 کشور عضو این اتحادیه را به منظور بررسی مسئله مهاجرت گردهم آورد که   آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز درخواست های مشابهی را در این زمینه مطرح کرده اند.
این درحالیست که سخنگوی حکومت آلمان روز یکشنبه گفت آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند بخش نامتناسب پناهندگانی را که وارد اتحادیه اروپا می شوند جذب کنند و سایر کشورهای اروپایی نیز باید اقدامات بیشتری در جذب مهاجران انجام دهند.
آلمان انتظار دارد، شمار پناهجویانی که به دنبال حضور دراین کشورند درسال جاری میلادی به 800 هزار نفر برسد.
سخنگوی حکومت آلمان گفت که اروپا به یک نگرش جدید در این جهت نیاز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا