سیاستاخبار

بازگشت دیپلماتان سعودی به کابل

کابل / ۱۰  قوس / باختر

سخنگوی وزارت خارجۀ می‌گوید: دپیلماتان عربستان سعودی به کابل بازگشته اند.

عربستان سعودی در ماۀ اسد و بعد از تحولات اخیر سیاسی در افغانستان سفارت اش را در کابل تعطیل کرده بود.

وزارت خارجه امروز اعلام داشت که یک تیم ۱۴ نفری از دیپلمات‌های سفارت عربستان سعودی به کابل برگشته‌اند٬ این گروه از دیپلمات‌ها روز سه شنبه (۹ قوس) به کابل آمده و خدمات قنسولی را برای افغانان آغاز کرده‌اند.

عبدالقهار بلخی در توییتی نوشته‌است: «ما به آن‌ها خوش آمدید می‌گوییم، از این اقدام نیک حکومت سعودی قدردانی می‌کنیم و آن را آغازگر روابط خوب محسوب می‌کنیم.»

عربستان دومین کشوری است که طی هفته‌های اخیر سفارت خود را در کابل بازگشایی می‌کند.

پیش‌تر امارات متحده عربی نیز سفارت خود در کابل را فعال کرده‌بود٬ این در حالی است که شماری از کشور منجمله امریکا و کشور غربی به دلایل که خود داشتند سفارت خانه های های شان را در کابل بستند و امور سفارت خامه های شان را ار دوحه قطر دنبال می کنند٬ مگر شماری از کشور ها منجمله روسیه و چین بعد از پیروزی امارت اسلامی٬ حضور دیپلماتیک شان را در افغانستان حفظ کردند٬ المان نیز تمایل دارد که سفارت خود را در کابل بازگشایی کند٬ جاپان و اتحادیه اروپا هم در حال ارزیابی برای فعال کردن  نمایندگی های سیاسی شان در کابل استند. 

مقام‌های امارت اسلامی می گویند؛ تمام شرایط و امکانات را برای ادامه فعالیت عادی سفارت خانه های خارجی در کابل مساعد کرده اند و مطابف به کنوانسیون های جهانی عمل می کنند و تمام شرایط را برای شناسایی امارت اسلامی انجام داده‌اند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا