جهان

رئیس مجلس نمایندگان امریکا: کارشروع شده درافغانستان باید به پایان برسد

کابل باختر 16 ثور
رئیس مجلس نمایندگان امریکا میگوید: کاخ سفیدباید ماموریتش را درافغانستان با موفقیت به پایان برساند .
رئیس مجلس نماینده گان امریکا با اشاره به سفر اخیر خویش به افغانستان،  گفته است که کمک های امریکا تاکنون خوب بوده وافغانستان  پیشرفت بسیار کرده است وی یاد آور شده است مگر تاکید دارد که نباید اشتباه عراق را درافغانستان تکرار کنیم او به این عقیده است که
افغانها می خواهند  امنیت کشور شان را خود تامین کنند و روند انتقال  قدرت، تاکنون خوب پیشرفته است .
اما  این وظیفه مقامات واشنگتن  است تا مردم  امریکا را توجیه کند باید کاری  را که در افغانستان  شروع کردیم به پایان برسانیم که همانا مبارزه با تروریزم وریشه کن سازی  آن درمنطقه است .
وی گفت که هدف  ما از رفتن به افغانستان  مبارزه باکسانی بودکه حمله 11 سپتمابر 2001 را ترتیب داده بودند که به مرگ سه هزار شهروند امریکایی منجر شد واکنون نیز باید مردم افغانستان، نیروهای  امنیتی  ودولت این کشور  را انقدر تقویت کنیم که قادر به محافظت از خود باشند.
رئیس مجلس  نماینده گان امریکا همکاری  کابل و واشنگتن برای امضای  قرارداد همکاری های امنیتی خواستار شد تا کاخ سفید ماموریت خود را دراین کشور  با موفقیت به پایان برساند .
وی اظهار  کرد که افغانستان همچنان  یک میدان جنگ بزرگ است بآنکه پیشرفت های قابل توجهی  صورت گرفته، اما هم چنان  کار شکنی های وجود دارد .
رئیس مجلس  نماینده گان  امریکا تاکید کرد  ما نباید اشتباهی را که درعراق  مرتکب شدیم درافغانستان نیز انجام  دهیم ودولت بارک اوباما  رئیس جمهوری امریکا باید با دولت افغانستان به یک توافق امنیتی  دو جانبه برسد .
این گفته  ها درحالی  بیان میشود که دولت افغانستان  به دلایل متعدد منجمله عدم تعریف جامع مبارزه علیه تروریزم از سوی  امریکا وعدم  توجه به لانه های دهشت افگنان درآن طرف  خط دیورند  وارائه یک ضمانت قوی غرض اعاده  ثبات به افغانستان از امضا  توافقنامه همکاری های امنیتی  با امریکا ابا ورزیده است مقامات افغان گفته  اند که هر زمانیکه این شرایط  برآورده شود کابل  درپای این توافقنامه امضأخواهد کرد .
توافقنامه امنیتی  میان کابل و واشنگتن دورنمای همکاری های امنیتی میان افغانستان وامریکا را مشخص  میسازد هرگاه این توافقنامه  امضأ شود احتمالاً تا ده هزارعسکر  امریکایی درافغانستان باقی بماند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا