اقتصاد

سی هزار خانواده با افتتاح یک ترانسفارمر ازبرق مستفید شدند

کابل باختر/ 11/جوزا
سی هزار خانواده به ظرفیت بیست هزار کیلووات امپیر درکابل ازبرق امروز مستفید شدند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، عبدالرزاق صمدی رییس عمومی شرکت برشنا هنگام افتتاح این ترانسفارمر گفت: این ترانسفارمر به هزینه دومیلیون و یکصدو سی وشش هزار دالر امریکایی ازبودجه برشنا موسسه و ازاین جمله بیست فیصد آن از کمک اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در ظرف هشت ماه گذشته ، تمام امور فعال کردن ، سیستم اداری و دفاعی و نصب تجهیزات امور ساختمانی آن توسط کارمندان مجرب افغانی انجام شده است.
وی اضافه کرد ، این ترانسفارمر درسب ستیشن برشنا کوت واقع واصل آباد شهر کابل به بهره برداری سپرده شد که با فعال شدن آن سی هزار خانواده درمناطق کارته سه، کارته چهار، دارالامان و چهلستون مربوط جکشن های اول – سوم و ششم شهر کابل از مشکل پرچوی و نبود برق حل خواهد شد.
یک تن از مسوولین سب استیشن برشنا گفت: فعلاً با فعال شدن این ترانسفارمر ظرفیت این سب استیشن به نودهزار کیلووات امپیر رسیده است.
مسوولان شرکت برشنا موسسه اذعان میدارندکه کار بالای یک ترانسفارمر تقویتی دیگر به ظرفیت بیست میگاوات امپیر درهمین ساحه درجریان است که کارآن 95 فیصد تکمیل و به زودی به بهره برداری سپرده خواهد شد و هزاران خانواده دیگر از مشکل کمبود برق درشهر کابل نجات خواهند یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا