امنیت

ایام عید و امنیت نمونه یی از خلاقیت نیروهای امنیتی

کابل باختر/ 28/ سرطان

برگزاری مراسم عید سعید فطر در فضای امن ، گواه این امر است که نیروهای امنیتی کشور نسبت به حفظ مصئونیت شهروندان متعهد اند .

به گزارش آژانس باختر، ایام عید سعید فطردرفضای مملو از امنیت سپری شد و مردم ما بار دیگر مدیون زحمات و ایستادگی نیروهای امنیتی کشور شان هستند.

با شماری زیادی از شهروندان کشور منجمله باشندگان کابل که صحبت شد، آنها خلاقیت و زحمات نیروهای امنیتی شان را ستوده و از آن اظهار سپاس کردند.

قبل از آغاز مراسم عید سعید فطر تدابیر امنیتی در سطح کشور جدی تر شد وبرای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار آمادگی های لازم را اتخاذ کردند و خوشبختانه  این آمادگی ها نتایج مطلوب را بدست داد .

منابع امنیتی گفته اند که در روزهای عید حدود پانزده هزار پولیس را به خدمت گماشته بودند، اماکن مقدسه ، محلات تفریحی ، شاهراه بیشتر در تمرکز نیروهای امنیتی قرار داشت .

باشنده گان پایتخت به این باور اند که نیروهای امنیتی کشور شان این توانایی را پیدا کرده اند امنیت شهروندان را تامین کنند. اگر مشکل هم بروز کرد و یا خطری احساس میشد این مشکل و خطر ازسوی مخالفان مسلح بود، در حالیکه طالبان به حکم قرآن وصدای وجدان میتوانند این مشکلات و نگرانی ها را نیز برطرف سازند و آن در صورت شد ، میتواند که این گروه به صدای صلح که از سوی افغانها بلند شده است، جواب مثبت بدهند.

باید گفت، تدابیر امنیتی در ایام عید در هنگامی اتخاذ شد که روز های ماه مبارک رمضان کشور شاهد حملات تروریستی بود و طالبان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار درآن ادعای کردند . مگر تدابیر اتخاذ شده در ایام عید این امکان را از آنها گرفت .

مردم امیدوار اند که این تدابیر امنیتی همچنان باقی بماند و درروز های دیگر نیز مردم آرامش خود را داشته باشند.

همچنان مردم این آرزو را دارند که نیروهای امنیتی توانایی های بیشتر پیدا نمایند که عوامل نا امنی را در ولایات های که درحال حاضر دچار مشکلات اند و از سوی گروه های تروریستی مورد تهدید قرار دارند نیز بر طرف سازند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا