جهان

قوماندان ارتش پاکستان: متعهد به دفاع از حرمین شریفین هستیم

ایرنا- باختر- 20 اسد
قوماندان ارتش پاکستان در ملاقات با معاون وزیر دفاع عربستان تاکید کرد کشورش اهمیت فراوانی به همکاری دفاعی با عربستان قائل است و خود را متعهد به دفاع از حرمین شریفین می داند.
، ژنرال 'قمر جاوید باجوا' در ملاقات 'محمد بن عبدالله العیش' در مقر قوماندانی ارتش پاکستان در شهر راولپندی، به وی اطمینان داد که پاکستان اهمیت فراوانی به روابط راهبردی با عربستان قائل است.
ژنرال عالی ارتش پاکستان همچنین گفت که این کشور خود را متعهد به حفاظت از تمامیت ارضی عربستان می داند.
دو طرف دراین ملاقات درخصوص موضوع های دوجانبه و مسائل امنیت منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کردند.
معاون وزیر دفاع عربستان نیز در این ملاقات تصریح کرد که این کشور تلاش های پاکستان در مسیر مبارزه با تروریزم و افراط گرایی را ارج می نهد.
معاون وزیر دفاع عربستان اولین مقام رسمی این کشور است که پس از برکناری محمدنواز شریف از نخست وزیری، به پاکستان سفر می کند.
در دوره دولت محمد نواز شریف، به دلیل روابط خاص وی با عربستان، رفت و آمدهای زیادی بین دو کشور از سوی مسئولان و مقامات عالی طرفین از جمله مقامات سیاسی، دفاعی و نظامی انجام شد.
با وجود روابط ویژه پاکستان به عربستان در دوره دولت نواز شریف، پاکستان حاضر نشد به درخواست عربستان برای ملحق شدن به ائتلاف جنگ علیه یمن پاسخ مثبت بدهد. همچنین پس از قطع روابط عرستان و چند کشوری عربی دیگر با قطر، پاکستان حاضر نشد تغییر در مناسبات دوستانه اش با قطر ایجاد کند.# خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا