امنیت

*دو چهارشنبه خونین درپایتخت // *یکی را طالبان ادعای مسوولیت کردند دیگری را داعشی ها

کابل باختر/ 18/ حوت
وزارت دفاع ملی تائید کرد که اضافه از سی نفر شامل دوکتوران، کارمندان صحی و ملکی و بیماران شفاخانه سردارد محمد داوود خان در حمله تروریستی امروز به آن شفاخانه جان شان را از دست داده اند.
به گزارش آژانس باختر ، حوالی ساعت نه صبح امروز پنج فرد مهاجم مسلح بعداز آنکه دریکی از درهای ورودی شفاخانه سردارمحمد داوود خان دست به حمله انتحاری زده شد وارد ساختمان این شفاخانه شدند و با پرتاب بمب های دستی و شلیک گلوله پرداختند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
درگیری افراد کوماندو با تروریستان تا حوالی ساعت چهار عصر ادامه یافت، اکنون مقامات دروزارت دفاع ملی تائید میکنند که با کشته شدن تروریستان درگیری خاتمه یافته است.
مگر وزارت دفاع ملی شمار مهاجمان را چهار نفر ذکر کرده است.
تورنجنرال دولت "وزیری"سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت: حوالی ساعت 9:00 صبح  امروز  یکتن  مهاجم ، مواد همرای خویش را در دروازه جنوبی شفاخانه  شهید سردار محمد داود خان منفجر نموده و سه تن دیگر آنها به استفاده از لباس کارکنان صحی خود را به منزل دوم و سوم رسانیدند و با نیروهای اردوی ملی درگیر شدند.
نیرو های خاص کماندو ی اردوی ملی خود را به محل واقعه رسانده و قطعات خاص از طریق هوا دیسانت گردیدند، عملیات بعد از تخلیه شفاخانه از مریضان و پرسونل ادامه یافت وبا  از بین بردن  هرسه نفر تروریست ساعت 3:30  عملیات ختم گردید.
وی علت به درازا کشیدن این حادثه را نجات جان مریضان و منسوبان شفاخانه دانست. او تایید کرد در این درگیری اضافه از 30 تن دوکتوران ،مریضان وکارمندان ملکی شفاخان شهید وحدود 50  تن دیگر زخم برداشته اند ،ترتیبات عاجل  برای تداوی زخمیان این  حادثه روی دست گرفته  که وضعیت اکثر شان روبه بهبود است .
وزیر دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح از محل حادثه دیدن و  به مسوولین هدایات لازم را دادند.
باید گفت، حادثه تروریستی امروز بریک شفاخانه واکنش های زیادی را درپی داشت رهبران حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان آن را یک جنایت جنگی دانسته اند زیرا شفاخانه ها درمصونیت قرار دارند و خارج از محیط جنگی اند.
حادثه امروز درست در حمله تروریستی که به روز چهارشنبه گذشته بر حوزه ششم پولیس صورت گرفت شماری از هموطنان ما که عمدتاً افراد ملکی بودند به شهادت رسیده و شماری هم زخم برداشتند.
حادثه روز چهارشنبه گذشته را طالبان عهده دار شدند و حادثه چهارشنبه امروز را داعشی ها .
با شماری از شهریان کابل که درخصوص اخیراً تروریستی صحبت شد آنها انزجار و نفرت شان را در خصوص فعالیت های هراس افگنانه گروه های طالبان و داعشی ها ابراز داشته گفتند که انجام این گونه حملات در قاموس اسلامی ، افغانی و انسانی جاندارد و مردم تسلیم تروریستان نمی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا