جامعه

مسوولان هرات خواستار برای شرکت شهروندان درسرسبزی شهرشدند

شهرهرات 4 دلوباختر  ا
مسوولان درولایت هرات ازشهروندان این ولایت میخواهند تاباغرس یک نهال درماه سبز درتوسعه وانکشافات تفریح گاه ها وتکمیل کمربندسبزشهرسهیم شوند.
ماه سبزسال روان باشعار یک نهال را غرس، حفظ و آبیاری کنید درشهرهرات تجلیل خواهد شد.
  انجنیروکیل احمدبارک کارشناس محیط زیست  ولایت هرات درگفتگو با آژانس باخترازشهروندان هرات خواست تا در احیأ و احداث پارک های تفریحی، توسعة باغداری و حفظ و انکشاف پایدار جنگلات بیشترتوجه مایند
  بارک میگوید" پوهنتون های هرات والغیاث، مساجد جامع، عیدگاه گازرگاه شریف، باغ زنانه، آبده های تاریخی و مکاتب ولایت هرات از جمله مراکزی اند که نیاز به بیش از یک صد هزار اصله نهال دارند تا به تداوم سال های قبل، نهال های زینتی در آنها غرس، حفظ و آبیاری گردد.
     اوبه این باوراست که کمربند سبز شمال هرات که اولین بادشکن شهر و مرکز تصفیه هوا است، به کمک مردم می تواند هوای شهر هرات را صاف و پاک نگهدارد.
     گفته میشود شاروالی هرات به کمک شهروندان این شهر در احداث و احیای ساحات سبز آمادگی کامل گرفته,     ریاست زراعت در بخش باغداری و جنگلات به حد خودکفائی رسیده وهموطنان میتوانند در این راستأ برای بلند بردن عواید ملی، تولید محصولات کشور و حفظ جنگلات همکار و همگام باشند.
     این کارشناس محیط زیست به شهروندان توصیه دارد تاهنگام تقویة فضای سبز خانه و محل زیست توجه داشته باشند که گلدان ها و نهال های مثمر و زینتی که بدست می آورند، ریشه با گِل اصلی آن یکجا باشد,     از قوریه های موثر هرات در زیبا سازی شهر و تولید میوه با کیفیت باید حد اکثر استفاده برده شود.
     هرات از شهرهای بزرگ افغانستان محسوب می شود که باداشتن نزدیک به دو میلیون باشنده بومی و بیش از یک میلیون غیربومی مزد حم ترین شهراست که درسال های گذشته بدلایل مختلف نتوانسته است ,کمربندسبزخودرا تکمیل نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا