ورزش

لیگ برتر مدرسه پرورش استعداد ها است

کابل باختر/ ۳۰/ اسد
رقابت های فوتبال لیگ برترافغانستان باشادی وسرورعلاقه مندان و ناراحتی مردم از بندش راه ها آغاز شد.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد: ورزش فوتبال نه تنها درافغانستان بل در تمام کشورهای جهان علاقه مندان فراوان دارد، درافغانستان پس ازسال ها رکود، این ورزش دوباره جان یافته است ودارد درمسیر رشد گام بر می دارد.
با توجه به بازی نخست رقابت های دورهشتم لیگ برتر افغانستان، قهرمانان فصل گذشته به دشواری توانست تیم سیمرغ البرز را شکست دهد، هرچند بازی را توفان هریرود تهاجمی آغازکرد و پی درپی دروازه البرز را مورد حمله قرارداد مگر بازی ازلحاظ تخنیکی و فنی با ضعف ها و قوت ها دنبال می شد.
اگرعلاقه مندی ها راکنار گذاریم هردو تیم هم درمرکز و هم درخط حمله دراولین دیدار اشباهات زیادی داشتند، به گمان اغلب نمی شود دراولین بازی قضاوت کرد . دیده شود دربازی بعدی این دو تیم چگونه بازی می کنند، آیا سرمربی ها متوجه اشتباهات بازی کنان شان می شوند، اگر توجه به رفع نواقص و کمبودی شود، دراین صورت می توان لیگ برتر کشور را مدرسه آموزش ، پرورش استعداد ها وذخیره گاه مطمین تیم ملی کشور حساب کرد.
اگر به این بحث اینجا نقطه پایان گذاریم و از گوشه دیگری به این موضوع بپردازیم، ناراحتی شماری از شهروندان است که نسبت به بندش راه ها داشتند.
شماری مطرح می کردندحتا مسابقات ورزشی به جای آن که شورو هیجان ایجاد کند و اسباب شادمانی علاقه مندان را فراهم کند، باعث ایجاد مشکلات برای شهروندان می شود. به پنداربسیاری از شهروندان اگر حجاج به حج می روند باید شمار سرک ها مسدود شود  و اگر بازی های ورزشی هم برگزار شود، باید شماری از جاده ها مسدود شود.
شماری به این تفکر اند که اگر حضور شماری از مقامات ارشد انگیزه یی برای انسداد جاده ها می شود، بهتر است، آنان با استفاده از وسایل تخنیکی آرام و آسوده در دفاتر شان و یاهم درمنازل شان بازی را تماشا کنند.
این نظر مردم است اما ازپهلوی دیگر، باید دید  دشمن را مدنظر داشت، زمانی که دشمنان مردم افغانستان به حدی زبون و پست می شوند که محفل عروسی را به ماتم سرا تبدیل می کنند باید به فکر اتخاذ تدابیر جدی امنیتی شده وبا این بحث مختصر به این نتیجه می رسیم که نه مردم ملامت اند و به ورزش و علاقه مندان آن، آنچه همه را ناراحت می کند و کرده است وضعیت بد امنیتی درکشور است .ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا