اخبارجامعهTOPآموزش

سرپرست وزارت معارف : عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی برای اولاد وطن اولویت اساسی ما است

 

کابل12 قوس باختر

سرپرست وزارت معارف در مراسم فراغت طلاب دارالعلوم عالی امام ابوحنیفه گفت: عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی برای اولاد وطن یکی از اولویت های اساسی ما است.

دفتر مطبوعاتی وزارت معارف امروز با نشر این خبر گفته است: مراسم تجلیل از فراغت ۱۲۰ تن طلاب صنوف دوازدهم و چهاردهم دارالعلوم عالی امام ابوحنیفه( رحمه الله علیه)با حضور مولوی حبیب الله آغا، سرپرست وزارت معارف برگزار شد.

در این مراسم سرپرست وزارت معارف گفت: در بخش تعلیمات، از جمله تعلیمات اسلامی نسبت به گذشته از لحاظ کمی و کیفی تغییرات مثبت و بزرگی در کشور رونما گردیده است

او  از منظوری یک صد هزار بست های جدید برای مدارس دینی  یاد آورشده و افزود: عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی برای اولاد وطن در سراسر کشور، یکی از اولویت های اساسی وزارت معارف می باشد.

سرپرست وزارت معارف در پیوند به ارتقای ظرفیت های علمی مراکز تعلیمات اسلامی و کیفیت درسی شاگردان، توجه مسوولان امور را معطوف نمود و در راستای حل  مشکلات مدارس و فراهم آوری سهولت های بیشتر برای شاگردان اطمینان داد.

شایان ذکر است: دارالعلوم امام ابوحنیفه( رحمه الله علیه) در سال ۱۳۲۳ هجری شمسی تاسیس گردیده و هم اکنون در این نهاد معتبر علمی ۴۰۰۰ طلاب مصروف فراگیری علوم اسلامی می باشند و طی مدت فعالیت آن  تا حال مجموعا حدود ۷۸ دور فارغان را به جامعه تقدیم نموده است.

در پایان مراسم شاگردان ممتاز از سوی سرپرست با اهدای جوایز نقدی و تحایف مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا