اقتصاد

نشست هماهنگی و برنامه ریزی ویژه سازمان ملل متحد تحت ریاست افغانستان در بنکاک برگزار شد

کابل29 دلو باختر
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی های ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصاد آسیای میانه امروز تحت ریاست ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه در دفتر سازمان ملل متحد مقیم بنکاک برگزار گردید.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت امور خارجه به آژانس باختر،
در این جلسه معین سیاسی وزارت امور خارجه از آمادگی های جمهوری اسلامی افغانستان در راستای انجام مسئولیت های این کشور به عنوان رئیس سپیکا برای سال 2014 اطمینان داد و همچنان اظهار داشت که افغانستان در راستای موفقیت برنامه های سپیکا و توسعه همکاری های منطقوی تلاش مینماید.
در این جلسه که معاون اجرائیوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا-پسفیک  نمایندگان کمیسیون اقتصادی ملل متحد برای اروپا  و نماینده جمهوری ترکمنستان حضور داشتند، فیصله به عمل آمد تا نشست شورای حکام سپیکا   در اخیر سال 2014 در افغانستان دایر گردد.
قابل تذکر است، طی هشتمین نشست شورای حکام سپیکا که بتاریخ 22 نوامبر 2013 در شهر آلماتای جمهوری قزاقستان برگزار گردیده بود، کشور های عضو سپیکا  به اتفاق آراء از نامزدی افغانستان برای ریاست این برنامه برای سال 2014 حمایت نمودند.
سپیکا در سال 1998 از سوی رؤسای جمهور ازبکستان، تاجکستان، ترکمنستان، قرغزستان و قزاقستان به هدف  همکاریهای اقتصادی، رسیدگی به ضروریات و اولویتهای خاص این کشور ها در تاشکند اساس گذاشته شد.  در سال 2002 ، جمهوری آذربایجان و در سال 2005 جمهوری اسلامی افغانستان به این برنامه پیوستند.
این برنامه که در چارچوب شش گروپ کاری پروژه ای (Project Working Groups  ) در عرصه های ترانسپورت، انرژی و آب، تجارت، احصائیه، تکنالوژی مخابراتی/معلوماتی برای توسعه و جندر و اقتصاد تنظیم گردیده است،  فعالیت می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا