سیاست

رئیس جمهور غنی با محصلین افغان در قزاقستان دیدار کرد

کابل 30  عقرب باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با محصلین افغان که در حال حاضر مصروف تحصیلات عالی در آن کشور می باشند، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهور ی به آژانس باختر،در این دیدار که در اقامتگاه رئیس جمهور در شهر آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد، ابتدا چند تن از محصلین به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و خواستها و مشکلات شانرا در عرصه های مختلف مطرح نمودند.
رئیس جمهور در مورد حل مشکل محصلین در زمینه عدم پرداخت امتیازات شان گفت که وزارت های خارجه و مالیه در آینده نزدیک این مشکل را به صورت اساسی حل خواهند کرد و به سفیر افغانستان در قزاقستان هدایت داد تا در مورد رفع مشکل تفاوت در امتیازات محصلین که با بلند رفتن ارزش دالر ایجاد شده است، بررسی اساسی را انجام داده و در زمینه اقدام نماید.
محمد اشرف غنی گفت که روند صدور پاسپورت های جدید آغاز گردیده و در این راستا تمام امکانات فراهم شده است. وی خاطر نشان کرد که به مسئولین هدایت داده است تا در زمنیه اعطای سهمیه بیشتر در بورس های تحصیلی به زنان افغان توجه نمایند.
رئیس جمهور خطاب به محصلین افغان گفت که به منظور کسب تعلیم با کیفیت در پهلوی آموزش های نظری به درس های عملی نیز توجه جدی نمایید تا هنگام برگشت به وطن با کسب تجارب مفید، مصدر خدمت به مردم خویش شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا