جهان

پاکستان هفت عضو طالبان افغانستان را آزاد کرد

اسلام آباد/دان/باختر/16سنبله
حکومت پاکستان امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که به هدف ارایه تسهیلات بیشتر برای برقراری روند صلح در افغانستان هفت تن از اعضای گروه طالبان افغانستان را از زندان های پاکستان، آزاد کرده است.
به نوشته سایت انترنیتی دان چاپ پاکستان، این اقدام پس از سفر ماه گذشته حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان به پاکستان و تسهیل روند گفتگو ها با طالبان برای رسیدن به صلح در افغانستان صورت گرفته است.
در بيانيه وزارت امور خارجه پاكستان آمده است که اسلام آباد هفت نفر از اعضای طالبان را به نامهای منصور داد الله، سعيد وليد، عبدالمنان، كريم آغا، شير افضل، گل محمد و محمد زيي را آزاد كرد.
حکومت پاکستان در حالی از رهایی اعضای گروه طالبان از زندان های این کشور خبر داده که اخیراً حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان برای تعیین نقش پاکستان در روند گفتگوهای صلح دولت با طالبان، به اسلام آباد سفر کرد.
در بيانيه وزارت امور خارجه پاكستان آمده است در گذشته نيز پاكستان اقدام به آزادی زندانيان طالبان به در خواست شورای عالی صلح  افغانستان كرده است.
يكي از افراد مهم طالبان افغانستان كه اكنون از سوی پاكستان آزاد شد منصور دادالله برادر ملا دادالله آخوند، يكی از قوماندان كليدی طالبان افغانستان است كه توسط نيروهای امريكايی كشته شده است.
طبق همین خبر سال گذشته پس از سفر هیئت شورای عالی صلح افغانستان به اسلام آباد، حکومت پاکستان بیست و شش زندانی طالب را از بند رها کرد. 
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا