فرهنگ

برگزاری تور گردش‌ گری در هرات به مناسبت ۲٨ اسد

شهرهرات ۲ اسد باختر
مسوولان در اداره اطلاعات و فرهنگ هرات از راه‌اندازی تور گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی این ولایت به مناسبت ۲٨ اسد سالروز استقلال کشور خبر می‌دهند.
وحید احمد سلطانی آمر گردشگری آن اداره می‌گوید که با نزدیک شدن بیست و هشت اسد روز استقلال افغانستان، قرار است تور گردشگری بزرگی به همین مناسبت در هرات برگزار شود.
سلطانی همچنین ابراز می‌دارد که به خاطر استقبال از این روز به گونه پرشکوه این برنامه راه اندازی شده است که اشتراک ‌کنندگان زیادی از مرکز و ولایات نیز در این تور اشتراک خواهند داشت.
ولایت باستانی هرات، یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای تاریخی افغانستان است که آبده‌های تاریخی، آرام‌گاه‌های علما و بزرگان و مکان‌های دیدنی بی‌شماری در خود جا داده است.
آبده‌های عظیم و پرابهت تاریخی و مکان‌های باستانی و دیدنی این شهر، سبب شده است تا گردش‌گران فراوانی  از داخل و خارج کشور به خود جذب کند.
وحید احمد سلطانی آمر گردش‌گری این اداره همچنین ابراز داشت که در سال‌های اخیر شمار بازدیدکنندگان از آبده‌های تاریخی این ولایت بنابر شرایط مناسب برای بازدید و ترمیم آن‌ها رو به افزایش بوده است.
سلطانی گفت: "از آغاز سال جاری تا کنون بیش از هشت هزار گردشگر داخلی از آبده‌های تاریخی هرات و ساحات دیدنی این ولایت دیدن کرده اند".
به گفته مسوولان در این اداره، بیش از هشتصد و هفتاد آبده تاریخی ثبت است که مصلی هرات، قلعه بزرگ اختیارالدین، مسجد جامع بزرگ، زیارت خواجه عبدالله، زیارت خواجه غلتان ولی، زیارت خواجه ابوالولید و ده‌ها مکان و آبده‌های تاریخی دیگر از برجسته ترین آن‌ها  است.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا