سیاست

رئیس‌جمهورغنی وضعیت امنیتی چهار ولایت کشور را مورد بررسی قرار داد

کابل باختر 18 حوت
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس با والیان کندز، هلمند، قندهار و فراه و همچنان مسوولان قول‌اردوهای ۲۰۵، ۲۰۷، ۲۰۱۵ و فرقۀ ۲۰ صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، مسوولان نظامی و ملکی ولایات متذکره در خصوص تهدیدات امنیتی، اقدامات انجام‌شده، پلان‌های آینده در ساحات مربوط شان، سرکوب دشمن، ایجاد هماهنگی بیشتر میان بخش‌های امنیتی و ملکی، حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی و انسجام امور به رئیس‌جمهور گزارش دادند.
این مسوولین از آمادگی‌های کامل برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و مقابله با دشمنان مردم افغانستان در سال آینده اطمینان دادند. مسوولان ولایات هلمند و کندز گفتند که تهدیدات دشمن در این ولایات رفع گردیده، رهبران طالبان در جریان عملیات نظامی صدمات جدی را متقبل شده‌اند و اکنون ساحات امنیتی وسیع‌تر شده‌است.
آنها پیشنهادات مشخص را به‌خاطر ترمیم پُل و پُلچک‌ها و تقویت واحدهای اداری محلی به رئیس‌جمهور ارائه کردند.
رئیس‌جمهور کشور پس از استماع گزارش مسوولین ولایات و قول‌اردوهای مذکور از فعالیت‌های انجام‌شدۀ آنان تشکر کرد و گفت، این فعالیت‌ها بسنده نبوده و باید تلاش بیشتر برای از بین‌بردن لانه‌های دشمن و تأمین امنیت و آرامش مردم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن وجود دارد، به همه مسوولان هدایت داد تا اجازۀ فعالیت مخربانه را به دشمن ندهند و کسانیکه علیه مردم سلاح برداشته‌اند سرکوب شوند و همچنان افرادی که در عرصۀ مواد مخدر فعالیت گسترده دارند، مانند طالبان باید از بین برده شوند.
رئیس‌جمهور افزود که سه واحد اداری در ولایت کندز به‌زودی فعال می‌شود و برای میدان هوایی این ولایت نیز امکانات و منابع مالی سنجش خواهد شد.
در این ویدیو کنفرانس برعلاوۀ رئیس‌جمهور کشور، مسوولین ارشد نهادهای امنیتی و دفاعی نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا