امنیت

احتياط ! راننده گان متخلف پوليس منبعد مجازات ميشوند

كابل باختر/ 29/ جوزا
مقامات وزارت امور داخله ميگويند به كشور استفاده سالم از وسايط پوليس و تطبيق قانون ترافيكي بالاي راننده گان مربوط به آن وزارت مقررات سختگيرانه وضع شده است، اخراج از صفوف پوليس شامل اين مقررات است .
به گزارش آژانس باختر ، صديقي سخنگوي وزارت امور داخله ميگويد آن وزارت يك سلسله تدابير و مقررات را وضع كرده اند كه هدف آن رعايت نظم ترافيكي ازسوي منسوبان پوليس است .
وزارت امور داخله در حالي دست به چنين اقدامات ميزند كه شماري زيادي از شهروندان، راننده گان وسايط نظامي منجمله پوليس را حامل شماري زيادي از واقعات ميدانند و آن را متهم ميسازند كه قوانين ترافيكي را رعايت نميكند.
ارقام نشان ميدهد كه درجريان  آن واقعات ترافيكي كه از سه ماه اول سال جاري دركشور اتفاق افتاده تنها در پنجاه واقعه آن راننده گان وسايط پوليس دخيل بوده اند كه اين امر ميتواند مايه نگراني باشد .
اما صديق صديقي سخنگوي وزارت داخله ميگويد با آنعده از راننده گان وسايط

پوليس كه قوانين ترافيكي را رعايت نميكنند و باعث بروز حوادث ميشوند با مجازات روبرو خواهند شد، اخراج از صفوف پوليس، معرفی به نهادهاي عدلي و جريمه نقدي شامل اين مجازات است.
به گفته سخنگوي وزارت امور داخله، آن وزارت درتطبيق اين مقررات جدي است و چند گزمه سيار را موظف ساخته تا مواردي از قانون شكني راننده گان وسايط پوليس در جاده ها را تثبيت و ثبت نمايند.
از طرف ديگر سخنگوي وزارت امور داخله ميگويد كه آنها تدابير شان را در مقابل قاچاقچيان مواد مخدر و انسان ازدياد بخشيده و به موفقيت هاي دست يافته اند او به گرفتاري هفت تن از قاچاقچيان مواد مخدر ياد آور شد اين هفت نفر در جمع ده نفر حساب ميشوندكه دركار و بار موادمخدر به گونه گسترده دخيل اند و ميتوان به آنان قاچاقچيان بين المللي مواد مخدر نام داد.
برباور مقامات وزارت امور داخله قاچاق انسان بعداز قاچاق مواد مخدر بزرگترين جنايت بشمار ميرود آنها ميگويند كه درجريان يكسال گذشته 40 هزار افغان از سوي قاچاقچيان انسان به تركيه انتقال يافته اند كه متاسفانه تعدادي از آنان هنگام انتقال جانب يونان جان شان را ازدست داده اند.
جنرال عبدالغفار سيد زاده رييس عمومي كشف و تحقيق جرايم جنايي وزارت داخله ميگويد كه آنها دررابطه به جلوگيري از قاچاق انسان تدابيری را اتخاذ كرده اند و تاكنون پنجصد و بيست  ونه افغان كه ميخواستند با مدارك ساختگي ازكشور بيرون شوند گرفتار شده اند و 72 تن ديگر دررابطه به ترتيب چنين اسناد و قاچاق انسان بازداشت كرده اند.

در اخرين مورد از چنين تلاش ها گرفتاري 20 نفري است كه تعدادي از اتباع هند و نيپال نيز شامل آنها ميباشد آنها ذريعه قاچاقچيان انسان از نيپال به افغانستان آورده شده اند . او گفت كه در رابطه به جلوگيري انسان تدابير آنها جدي تر خواهد شد تا به منفعت طلبي مشتی از افراد منفعت جو پايان داده شود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا