سیاستاخبار

بحث بودجه در مجلس جنجال آفرین شد

کابل /۲۰  دلو/ باختر

سومین سند بودجۀ ملی سال مالی ۱۴۰۰ امروز در مجلس عمومی ولسی جرگه مورد بحث قرار گرفت مگر مباحثه ها٬ به تنش های لفظی میان شماری از نمایندگان مبدل شد.

به گزارِش آژانس باختر؛ سند بودجۀ ملی سال مالی ۱۴۰۰ امروز درمجلس عمومی ولسی جرگه مور بحث قرار گرفت مگر نمایندگان به جای پرداختن به این سند٬ بیشتر به متهم کردن یک دیگر مصروف شدند.

جنجال بعد از آن بالا گرفت که یک عضو مجلس٬ رییس ولسی جرگه را متهم کرد که برای شماری از اعضای آن مجلس  پول داده است که سند بودجه را رد کنند٬ این گفته باعث شد که شماری از نمایندگان همدیگر را به تبادله پول و وعده  های دیگر بر سر رد یا تایید بودجه ملی متهم کردند.

همایون شهید زاده با صراحت گفت« رییس مجلس مهمانی بر پا کرده بود و برای رد بودجه در برابر هر کارت سرخ  دو هزار و پنجصد دالر وعده کرده است»

شهیدزاده گفت: «طرح افزایش معاشات در بودجه ملی از سوی حکومت قبول شده است  اما شماری از نمایندگان بحث بودجۀ ملی را به رقابت‌های شخصی خود تبدیل کرده و می‌خواهند به دسیسه‌های کشورهای بیرونی وضعیت افغانستان را به بحران بکشانند.»

او گفت: «روز گذشته مهمانی جور شده از طرف هیئت اداری و رییس صاحب مجلس؛ در این مهمانی برای نمایندگان حاضر دو نیم هزار دالر پیشنهاد شد که به سند بودجه رای رد دهند؛ مردم افغانستان بدانند که دو نیم هزار دالر قیمت کارت سرخ و سبز نمایندگان تعیین شده است»

به تعقیب این گفته ها٬ میر رحمان رحمانی رییس مجلس٬ به نوبۀ خود٬ شهید زاده را به گرفتن پول آنهم در سه مورد  از سول حلقه های بیرون از مجلس متهم کرد.

رحمانی از کار کرد خود دفاع کرد و گفت که دیدار با وکلا٬ جز برنامۀ های کاری او است.

این گفته ها واکنش های تندی اعضای مجلس را در پی داشت٬ اعضای مجلس هم از همایون شهید زاده و هم از میر رحمان رحمانی خواستار وضاحت شدند و بیشتر انگشت انتقاد به سوی شهید زاده بود که  مشخصاً شماری از اعضای ولسی جرگه به گرفتن پول از رییس مجلس متهم کرده است.

شماری از اعضای مجلس تاکید کردند یا شهید زاده  وضاحت دهد  و یا مواردی که انضباطی که دراصول وظایف داخلی مجلس پیشبینی شده است بر او تطبیق شود.

باید گفت که طرح بودجه ملی سال مالی جدید در ماۀ عقرب به آن مجلس فرستاده شده است و تاکنون دو بار به دلایل واضح از سوی اعضای ولسی جرگه رد شده است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا