امنیت

کمیسیون حقوق بشر افغانستان بررفع فرهنگ معافیت و محاکمه جنایتکاران جنگی تاکید دارد

کابل باختر/ 26/ قوس
به تعقیب برگشت یک قوماندان حزب اسلامی از لندن به کابل، کمیسیون حقوق بشر افغانستان خواستار تامین عدالت وحفظ حقوق آنان شده اند که گفته میشود در نتیجه عملکرد این قوماندان متضرر شده اند.
زرداد فریادی از قوماندانان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار روزچهارشنبه از لندن به کابل آمد . وی متهم است که در نیمه اول دهه هشتاد میلادی در شاهراه کابل – جلال آباد دست به آدم ربایی ، شکنجه و قتل افراد زده است.
زرداد که به تعقیب تسلط طالبان برافغانستان ازطریق پاکستان به لندن رفت به ایجاد یک رستورانت درآن شهر اقدام کرد مگر درسال 2005 میلادی به اتهامات که به آن اشاره شد بازداشت و سرانجام مجرم شناخته شد و به 20 سال زندان محکوم گردید ولی بعداز سپری نمودن چند سال زندان آزاد و اکنون به کابل آمده است.
محمد موسی محمودی یکتن از مسوولان کمیسیون حقوق بشر افغانستان از حکومت میخواهد تا روشن گردد که به ادعا و اتهامات که علیه این قوماندان وجود دارد چگونه رسیدگی میشود . او تاکید دارد که باید یک روند قضایی شفاف درافغانستان شکل گیرد تا فرهنگ معافیت درکشور از بین برود و اعطای مصئونیت قضایی به افراد که متهم به ارتکاب جرایم جنگی اند خلاف قانون اساسی و کنوانسیون های حقوق بشر میباشد.
حزب اسلامی گلبدین حکمتیار که زرداد یکتن از قوماندانان آنان است و این حزب اخیراً تفاهمنامه صلح را با دولت افغانستان امضاء کرد دررابطه به  گفته های مسوولان کمیسیون حقوق بشر چیزی نگفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا