جامعه

مهارت های نگهداری مواشی به شیوه معیاری آموزش داده میشود

فیروز کوه باختر  28 حمل
به هدف رشد مالداری درولایت غور برای120 خانواده عودت کننده  درآن ولایت مهارت و نگهداری مواشی به شیوه های معیاری عملی آموزش داده میشود.
جمال الدین یعقوبی مسوول موسسه هماهنگی توسعه و باز سازی هدف از دادن بزهای شیری  را بر علاوه کمک به این خانواده ها گسترش  مهارت های نگهداری مواشی به شیوه های معیاری  و رشد  مالداری درآن ولایت عنوان کرد .
یعقوبی گفت: یکتن از اعضای خانواده ها در مدت سه ماه  برنامه های آموزشی را درمورد نگهداری  بزهای  شیری، رسیدگی به امراض حیوانی  و رعایت حفظ الصحه این حیوانات قرار گرفتند.
منبع افزود: موسسه هماهنگی توسعه و بازسازی درختم این برنامه  آموزشی  برای 120 تن سه سه  راس بز شیری  با چوچه ها و یک سیت مکمل  ظروف برای این مواشی  داده شد.
او گفت که این  کار آموزان به باشنده های قریه های شهرک زنان ، تپه میدان ، شهرک مهاجرین ، دره قاضی شهر فیروز کوه بوده درمیان آن ها  80 زن و چهل مرد شامل میباشد.
منبع با بیان اینکه برنامه یادشده با هماهنگی  ریاست زراعت ، ریاست عودت مهاجرین، ریاست کاروامور اجتماعی و نمایندهای شورای انکشافی  محلات صورت  گرفته است، افزود که تمویل  کننده آن اداره جمعیت  و مهاجرت ایالات  متحده  امریکا  بوده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا