جهان

سازمان صحی جهان از ‘وضعیت بسیار جدی’ در اروپا هشدار داد

ژنیو/ وی او ای/ ۲۸سنبله/ باختر
سازمان صحی جهان هشدار داده است که واقعات ویروس کرونا در اروپا به شکل تکاندهنده یی در حال افزایش است و به گفتۀ این نهاد وضعیت در سرتاسر اروپا "بسیار جدی" است.
با افزایش واقعات جدید ویروس کرونا در اروپا، شماری از کشورهای اروپایی، به ویژه بریتانیا، از بیم موج دوم بیماری، تدابیر سختگیرانه صحی را نافذ کرده اند.
هنس کلوگی، مسوول سازمان صحی جهان در اروپا دیروز در یک کنفرانس خبری گفت که افزایش واقعات هشدار خطری است که در حال وقوع است.
او گفت: "هم اکنون واقعات هفته‌وار بیشتر از آنچه است که در اوج همه‌گیری در ماه مارچ در اروپا گزارش می‌شد. هفتۀ گذشته شمار واقعات در اروپا بیشتر از ۳۰۰ هزار بود."
کلوگی گفت که بیشتر از نصف کشورهای اروپایی از افزایش بیش از ۱۰ در صد واقعات جدید ویروس کرونا در دو هفتۀ گذشته خبر داده اند. او با اشاره به افزایش واقعات گفت: "این وضعیت نمایانگر میزان تکاندهندۀ شیوع بیماری در سرتاسر منطقه است."
این مقام سازمان صحی جهان گفت که تا کنون ۴.۹ میلیون نفر دراروپا به این بیماری مبتلا شده اند و ۲۲۶ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. اما به گفتۀ وی صدمۀ همه‌گیری به این خلاصه نشده است و تاثیر آن بر صحت روانی، اقتصاد، معیشت و جامعه فراموش ناشدنی است.
ویروس کرونا که در دسمبر سال ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین شایع شد و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد، تا کنون ۳۰ میلیون نفر را مبتلا کرده است و جان بیش از ۹۵۰ هزار نفر دیگر را در سرتاسر جهان گرفته است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا