سیاست

سرور دانش: هرگونه تغییر در نام جاده از صلاحیت کابینه می باشد

کابل باختر26 جوزا
مساله تغییر نام جاده شهید مزاری و فیض محمد کاتب از سوی معاون دوم رییس جمهور در جلسه شورای امنیت مطرح شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: به تاریخ 19 جوزای سالروان  مکتوبی از سوی معاونیت شهری شاروالی کابل به ریاست ناحیه ششم شاروالی کابل با امضای معاون خدمات شهری آن اداره رسیده است که در آن گویا کمیسون نام گذاری جاده های نواحی بیست و دو گانه شهر کابل تصمیمی مبنی بر تغییر نام جاده های شهید مزاری و فیض محمد کاتب گرفته است. در جدولی که ضمیمه این مکتوب می باشد، از پل سوخته الی سه راهی ارغندی(جاده شهید مزاری) به جاده فیض محمد کاتب مسمی گردیده است و از پل سوخته الی قصر دارالامان ( جاده فیض محمد کاتب) نیز تغییر کرده است.
انتشار این مکتوب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش های گسترده مردم را بر انگیخت و باعث نگرانی و حتی تشویش اذهان عمومی گردید.
قبل از ظهر امروز سه شنبه 26 جوزای 1394 این موضوع از سوی قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در جلسه شورای امنیت مطرح شده و روی آن بحث صورت گرفت.
معاون رییس جمهور گفت: جاده شهید مزاری چندین سال است که به همین نام از سوی شورای وزیران قبلی، مسمی گردیده است و کمیسون نام گذاری جاده ها بر اساس قانون و با توجه به جایگاه شهید مزاری در میان مردم، هیچ گونه صلاحیت قانونی در زمینه تغییر آن را ندارد. وی هم چنین تصریح کرد: کمیسون نام گذاری جاده ها صلاحیت قانونی در زمینه تغییر نام جاده فیض محمد کاتب را نیز ندارد زیرا این جاده هم از سوی شورای وزیران سابق تصویب شده و اکنون نیز در میان مردم به همین نام مشهور است و هرگونه تغییر در نام آن جاده از صلاحیت کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان است. 
در این جلسه پس از مطرح کردن موضوع تغییر نام جاده های شهید مزاری و فیض محمد کاتب از سوی معاون رییس جمهور، داکتر محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اظهار تاسف از اقدام شاروالی کابل، وعده سپرد که موضوع را شخصا پیگیری خواهد کرد.
گفتنی است که: از روز گذشته که این مکتوب در رسانه ها وشبکه های اجتماعی منتشر شده است، قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور موضوع راشخصا پی گیری نموده و به سرپرست شاروالی کابل و رییس ناحیه ششم شهر کابل گوشزد کرده است که مکتوب بر خلاف مصوبۀ شورای وزیران سابق می باشد لذا غیر قانونی است و آنان حق اجرای آن را ندارند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا