جهان

تا کید پا کستان بر راه اندازی کشتیرانی چابهار – کراچی

اسلام آباد – ایرنا – 12 –سرطان – باختر
کمیته امور دارایی مجلس سنای پاکستان، بر لزوم صدور مجوزهای سرویس کشتیرانی بین ایران و پاکستان تا کید کرد..
کمیته امور دارایی  مجلس سنای پا کستان راه اندازی خط کشتیرانی و سیا حت بحری  ، راه اندازی خط کشتیرانی  بین بنا در  گوادر و چابهار  را مورد بررسی قرار داد.
بر اساس گزارش  آژانس خبری دو لتی ایران ، اعضای کمیته متذکره اعلام کردند که حکو مت ایران تمامی مراحل آغاز این سرویس را به پایان رسانده و تاخیرهای غیر ضروری از سوی حکو مت  پاکستان مشاهده می شود.
سناتور فرحت الله بابر' از اعضای این مجلس نیز در این خصوص گفت: در کنار رونق گردشگری بین دو کشور، راه اندازی خط آ بی ،  موجب توسعه و تقویت تجارت میان دو کشور شده و مهم تر اینکه، این سرویس مزیت عالی برای زائران عازم عتبات مقدس در ایران و عراق خواهد بود.
بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات، سازمان کشتیرانی و بنادر پاکستان نیز در خصوص این طرح به این کمیته گفته که آمادگی راه اندازی این سرویس را داشته و منتظر مجوز امنیتی برای انجام این کار می باشد.
پس از افزایش مشکلات زائران پاکستانی که قصد سفر به ایران و عراق را داشتند دولت پا کستان تصمیم گرفته است از مسیرآ بی  استفاده کند.
گزارش‌ها حاکی ‌است که  در مرحله نخست، زائرین می توانند از بندر کراچی به بندر چابهار ایران مسافرت کنند و قرار است در فاز دوم این طرح سفر به بندرگاه های عراق نیز انجام شود و زائران از مسیر بحری  برای سفر استفاده کنند..
سا یت انتر نیتی آژانس خبری دولتی   ایران به نقل از  رسانه های پاکستان نوشت که در نشست مشترکی که برای آغاز به کار رسمی این طرح با حضور نمایندگان وزارت دفاع، وزارت داخله و نیروهای امنیتی  پاکستان برگزار شد تاکیدگردید که این طرح پس از حل مشکلات امنیتی موجود می‌تواند قابلیت اجرایی پیدا کند.
راه اندازی مسیر بحری چابهار-کراچی  بحیث فرصت رونق تجارت بین ایران و  پا کستا ن تو صیف شده وکارشناسان اقتصادی و گردشگری، راه اندازی مسیر بحری  چابهار به کراچی را فرصت مناسب برای رونق مبادلات تجارتی، توسعه سهم دو کشور از گردشگری بحری و افزایش اشتغالزایی ایران و پاکستان عنوان کرده اند.
اسلام آباد و تهران به توافق‌های لازم برای آغاز به کار این پروژه رسیده‌اند و در صورتی که مشکلات حل شود به زودی زائران می‌توانند از مسیر دریایی استفاده کنند.
یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی زائران پاکستان مسیر زمینی سفر است که در ایالت بلوچستان این کشور مشکلات زیادی را به همراه دارد.
آشنا                    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا