امنیت

سیگارادعا دارد ،معاش پولیس به همه موظفان برحال نمیرسد

وزارت داخله این ادعا را ردمیکند
کابل باختر/ 24/ جدی
دفتربازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان یاسیگار یافته هایش درمورد حقوق و معاش پولیس افغانستان منتشر کرده است .
دراین گزارش آمده که امریکا سالانه سه صد ملیون دالر را به عنوان معاش پولیس افغانستان پرداخت میکند ، اما اطمینان چندانی وجود ندارد که این پول به نیروهای برحال برسد.
درگزارش آمده است که تعدادکارت های هویت که برای پولیس اجرا شده نسبت به نیروهای پولیس برحال دوبرابر است وزارت داخله افغانستان به این موضوع موافقت نمی کند.
سیگار در گزارش خوددرمورد حقوق پولیس افغانستان پرداخت شده گفته است که با وجود این نه سال پیشرفت ، هنوزهم دروزارت امورداخله افغانستان سیستم برقی منابع بشری به گونه موفق آمیز عملی نشده است.
اما وزارت امور داخله افغانستان با یافته های این گزارش موافق نیست .
صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت میگوید: درپرداخت معاش براساس سیستم پیژنتون یا افراد پولیس افغانستان و سیستم که سازمان ملل متحد با ما درجریان سیزده سال اساس گذاشته، اجرا میشود.
او میگوید: کارت پولیس یک مسئله جدی بوده سیگاردراین گزارش با اشاره به سیستم پرداخت حقوق نیروهای پولیس درگذشته که توسط افراد موسوم به معتمد نقدی پرداخت میشد گفته میشود، بیم این وجود دارد که بیست درصد نیروهای پولیس حقوق مکمل خود رادریافت نمی کند، زیرا براساس گزارش سیگار ، حقوق این بیست درصد پولیس هنوزهم توسط افراد مورد اعتماد وزارت امورداخله پرداخت میشود.
اما سخنگوی وزارت داخله افغانستان به پیشرفت های اشاره میکند که وزارت امور داخله به آن پابند است و مشکل آن گونه که انعکاس یافته، نیست .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا