اقتصاد

مستوفی بدخشان خواستار رفع چالش ها در گرد آوری مالیه شد

فیض آباد 19 جدی باختر
با وجود موفقیت در جمع آوری مالیات در ولایت بدخشان مشکلاتی نیز در زمینه وجود دارد.
محمد اسلم گداز مستوفی بدخشان دیروز در برنامه آگاهی عامه به مناسبت هفته مالیات در کشور گفت که در مدیریت ترافیک فیض آباد بیست و سه هز  ار موتر ثبت شده که در شهر فیض آباد فعالیت دارد٬ اما در مدت پانزده سال گذشته یک مالک موتر حاضر نشده که مالیه موتر خود را بپردازد، در حالیکه هر موتر در سال یک هزار افغانی و موتر سایکل در سال پنجصد افغانی باید مالیه به دولت بپردازد.
وی افزود که مستوفیت بدخشان امسال از درک جمع آوری عواید بیش از سه صد و هفتاد و چهار میلیون به دست آورده است که نسبت به سال گذشته بیش از شانزده درصد افزایش را نشان میدهد.
احمد فیصل بگزاد والی بدخشان در این برنامه گفت که موجودیت نا امنی ها و تاثیرات جنگ، بالای حکومتداری خوب و هم بالای فرهنگ مالیه دهی تاثیر دارد و برای حکومتداری خوب، تامین امنیت، توسعه و پشرفت باید مبارزه نماییم.
محمد رستم باشنده ولسوالی جرم می گوید که دولت از یک خرده فروش و دست فروش بازار که با سرمایه اندک روزگارش را سپری می کند، مالیه میگیرد و اما تمام معادن بدخشان در دست زور مندان قرار دارد وهیچ گونه مالیه از آنها گرفته نمی شود.
وی افزود که اگر دولت به طور قانونمند بخواهد از استخراج معدن لاجورد مالیه اخذ نماید، شاید در یک سال میلیون ها افغانی از این درک عواید گرد آوری شود.  احمد نعیم(دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا