سیاست

معاون دوم رییس جمهور: سیاست حکومت، سیاست حمایت از سکتور خصوصی است

کابل باختر 28 ثور
جمعی از اعضای انجمن شفاخانه های خصوصی، امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و مشکلات بخش خصوصی صحت را  باوی در میان گذاشتند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر می دهد:
رییس و اعضای انجمن متذکره، ضمن گلایه از عدم توجه دولت در امر حمایت از سکتور خصوصی صحت در زمینه های مختلف، اعتراض اعضای انجمن متذکره را نسبت به اقدام اخیر وزارت صحت عامه مبنی بر مسدودن کردن پنجاه باب شفاخانه خصوصی در کابل اظهار داشتند.
آنان این اقدام وزارت صحت عامه را خلاف معیار ها ارزیابی نموده که به اعتماد مردم نسبت به سکتور خصوصی آسیب واردشده و سبب فرار سرمایه از کشور میگردد. آنان در خواست کردند تا برای معیاری شدن شفاخانه های که مسدود شده است، فرصت داده شده و برای فراهم شدن سهولت های لازم، مقرره مربوطه نیز تعدیل شود.
قانونپوه دانش معاون رییس جمهور اظهار داشت که: سیاست حکومت افغانستان سیاست حمایت از سکتور خصوصی است و این سکتور طی یک دهه گذشته در بخش های مختلف گام های ارزشمندی را برداشته است.
وی با اشاره به اینکه در برخی از اسناد تقنینی مرز دخالت حکومت و صلاحیت سکتور خصوصی روشن نیست گفت: این را نیز باید بپذیرم در سکتور خصوصی نیز در عرصه های مختلف مشکلات بسیاری وجود داشته و ایجاب می کند تا به این مشکلات رسیدگی صورت گیرد.
وی در پاسخ به تقاضای دیدار کنندگان مبنی بر بازگشایی شفاخانه های که از سوی وزارت صحت عامه به دلیل ارائه خدمات غیر معیاری مسدود شده است گفت که تلاش می کند در هماهنگی با ادارات مسؤل، راه حل مشترکی را دراین زمینه جستجو نماید.
طبق یک خبر دیگر: جمعی از بزرگان، متنفذان و قوماندانان پیشین جهادی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و خواسته های باشندگان مردم آن ولسوالی را در بخش های مختلف باوی در میان گذاشتند.
دیدار کنندگان ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در ولایت غزنی و ولسوالی جاغوری، برتوجه جدی حکومت برای پیش گیری از هرگونه نا امنی و فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز نیروهای امنیتی موجود در آن ولسوالی تأکید ورزیدند، همچنان آنها توسعه، انکشاف و اعمار جاده های مواصلاتی منتهی به ولسوالی جاغوری و مناطق همجوار که به گفته دیدار کنندگان بودجۀ آن فراهم است اما به دلایلی نامعلوم عملا برای اعمار جاده ها اقدام نشده است مطرح کردند.
قانونپوه دانش معاون دوم رییس جمهور درپاسخ به خواسته های دیدار کنندگان گفت که این موضوع را از طریق مجاری مربوطه مورد پی گیری قرار داده و در پیوند به تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی آن ولسوالی و نیز تأمین امنیت آن، به ارگان های امنیتی هدایات لازم خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا