جهان

رييس سازمان سيا: اسناد محرمانه11 سپتامبرمملو از اطلاعات غلط است

واشنگتن- ایرنا- باختر- 14 ثور
رييس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) اتهامات مبني بر حمايت عربستان از عاملان حمله تروريستي يازده سپتامبر را نادرست خواند و 28 صفحه گزارش محرمانه كميسيون ويژه تحقيقات در اين خصوص را لبريز از اطلاعات غلط دانست.
كميسيون ويژه يازده سپتامبر به تاریخ  22 حوت سال 2014 گزارش نهايي خود در مورد واقعه تروريستي اين روز را رسما منتشر كرد و تمامي اين گزارش را به استثناي 28 صفحه از اسناد بدست آمده دراين تحقيقات را در اختيار عموم قرار داد كه براساس آن عربستان عامل مهم در تامين مالي وقوع اين حادثه تروريستي عنوان شده بود.
كنگرس و حکومت آمريكا از آن زمان تا كنون از انتشار اسناد مذكور به اين بهانه كه انتشار آن ها تهديدي عليه امنيت ميلي آمريكا محسوب مي شود خودداري كرده است.
ماه گذشته اظهارات باب گرام سناتور سابق آمريكايي مبني بر اين كه در اسناد مورد نظر مداركي دال بر حمايت مالي عربستان از عاملان اين حمله وجود دارد، جنجال هاي زيادي را به همراه داشت و موجب حمايت گسترده مردم آمريكا و نهادهاي مردمي اين كشور واقع شد.
گرام در گفتگويي دراين خصوص گفت بسياري ازحقايق موجود در پرونده تحقيقات مربوط به اين واقعه مورد پرده پوشي قرار گرفته اند كه در صورت فاش شدن پرده از حمايت هاي هنگفت مالي سران سعودي و شخصيت هاي برجسته اين كشور از عاملان اين حمله برخواهد داشت.
كاخ سفيد در پي اظهارات اين سناتور سابق ايالت فلوريدا وعده داد كه در 60 روز آينده اسناد فوق را منتشر كند.
در حالي كه قانونگذاران آمريكايي دست اندركار تصويب لايحه اي مبني بر مجوز انتشار اسناد مذكور هستند، رييس سيا گزارش منتشر شده را مجموعه اي از اطلاعات درست و نادرست توصيف كرد و مدعي شد كه هيچ مدرك روشني دال بر اين كه دولت عربستان بطور مستقيم و يا غير مستقيم دراين حملات از نيروهاي القاعده حمايت مالي كرده وجود ندارد وآن چه كه در اين گزارش ها به ان اشاره شده شنيده هاي هستند كه صحت آن ها از نظر دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا قابل تاييد نيست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا