سیاست

محمد عمر داوودزى : مردم افغانستان بر پایان جنگ تاکید دارند

کابل باختر 22 جوزا
محمد عمر داوودزی نماینده خاص ريیس جمهور در امور منطقه یى برای اجماع صلح و ريیس دارالانشای شورای عالی صلح با داکتر زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای عالی صلح به آژانس باختر، در این دیدار پیرامون پیشرفت ها در روند صلح، ايجاد اجماع و هماهنگى های منطقه یى و بين المللى براى صلح، نقش کشورآلمان در مصالحه افغانستان و برگزارى موفقانۀ لويه جرگه مشورتى صلح، با تفصيل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
محمد عمر داوودزی، با قدردانی از تلاش‌ های داکترخلیل‌زاد و دولت امریکا برای بر قراری صلح در افغانستان، دست‌یابی به صلح و ثبات را از آرزو های دیرینۀ مردم خواند و گفت: اشتراک کنندگان لویه جرگه مشورتی صلح همه به یک صدا از صلح حمایت کردند و بر پایان جنگ تاکید دارند.
با این حال، نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان در مورد نتایج سفرهای اخیر خود و ملاقات با نمایندگان کشور های مختلف برای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌یی برای صلح در افغانستان معلومات داد.
در این دیدار که سفیر امریکا در کابل نیز حضور داشت، هر دو طرف بر اهمیت مالکیت دولت و مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح و دست ‌یافتن به صلح عادلانه، با عزت و پایدار تأکید کردند و نیز در در مورد گفت وگو های قریب الوقوع بین الافغانی در دوحه صحبت کردند.
در این دیدار همچنان در مورد توسعه، اهمیت و ادامه کار شورای رهبری مصالحه نیز گفت وگو صورت گرفت. # نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا