اقتصاد

رشد بی پیشینۀ مرغ پروری در بغلان

پلخمری 9 اسد باختر
دوصد و بیست فارم مرغ پروری در ولایت بغلان فعالیت می کند.
عبدالستار احمدی آمر عمومی مالداری ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان در مصاحبه یی با خبرنگار آژانس باختر گفت که در ولایت بغلان به تعداد دوصد و بیست فارم در چوکات چهار کوپراتیف و یک اتحادیه مرغ پروری در بخش توزیع مرغ های گوشتی مصروف فعالیت میباشد که روزانه بیست و دو هزار و پنجصد کیلوگرام گوشت مرغ، توزیع میگردد.
وی افزود که به منظور توسعه و گسترش فعالیت کوپراتیف های مرغ پروری در بخش توزیع مرغ های گوشتی و تخمی، دوازده فارم جدید مرغ گوشتی در ولسوالی های دوشی و بغلان مرکزی به تعداد سی هزار قطعه مرغ های تخمی در ولسوالی های بغلان مرکزی و دوشی توزیع نموده اند.
محب الله یک تن از فارم داران مرغ های گوشتی ضمن ابراز رضایت از نحوۀ فعالیت فارم مرغ پروری و بازار مناسب، از موجودیت برخی از امراض مرغی ابراز نگرانی نمود و خواهان توجه ریاست زراعت در زمینه گردید.
وی از موجودیت واکسین های بی کیفیت در بازار یاد آور شد و یگانه عامل عمده و اساسی عرضه ادویه بی کیفیت را در شهر پلخمری عدم اداره لازم ریاست زراعت از بخش خصوصی وانمود ساخت.
آمر عمومی مالداری ریاست زراعت بغلان موجودیت یک سلسله مشکلات در فارم های مرغ پروری را تائید کرد، فعالیت هفتاد درصد این فارم ها را معیاری و متباقی فارم ها را غیر معیاری وانمود ساخت و بر معیاری کردن فعالیت آن فارم های مرغ داری نیز تاکید ورزید. احمد نعیم(دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا