سیاست

رئیس‌جمهور ، برنامه توزیع کوپون به ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی را افتتاح کرد

کابل باختر 15 دلو
در حضورداشت محمداشرف غنی رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان، الهام‌‌عمر هوتکی و شیران جیلانی، موافقت‌نامه توزیع کوپون به ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را امضا کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسمی که بدین مناسبت امروز در قصر گل‌خانۀ ارگ برگزارشد و در آن بانوی اول کشور، شماری از اعضای کابینه و ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی نیز حضور داشتند، پس از امضای موافقتنامۀ متذکره، الهام‌عمر هوتکی رئیس عمومی تدارکات ملی صحبت‌کرد و گفت که برنامه  توزیع کوپون از کمک‌های خارجی نه، بلکه از پول‌های صرفه‌جویی‌شده تدارکات ملی که رئیس‌جمهور آن را مدیریت کرده است، تمویل می‌ شود.
هوتکی گفت که بعد از روند انگشت نگاری، ورثۀ شهدا از مغازه‌های تعیین‌شده مواد غذایی شامل کوپون را به‌دست آورده می‌توانند. وی افزود که در اثر کار مسلسل رئیس‌جمهور، کمیسیون تدارکات ملی و سایر نهادهای حکومتی، افغانستان بعد از ۱۸ سال، از قطار پنج کشور مفسد بیرون شد و تنها در سال گذشته ۱۸،۵ میلیارد افغانی در قراردادها صرفه‌جویی شده‌است.
بعداً رئیس‌جمهور غنی با سپردن کتابچه کوپون به چهارتن به نمایندگی از ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت: مراسم امروزی به‌این خاطر برای ما ارزشمند است که امروز به یک تعهد دیگر در خصوص رسیدگی به ورثه‌  شهدا عمل می‌نماییم و به شما اطمینان می‌‎دهم، قهرمانانی که در راه دفاع از کشور قربانی داده اند، فراموش نمی‌شوند.
رئیس‌جمهور گفت که برنامه توزیع کوپون برای خانواده های شهدا و معلولان برای ۹ ماه بود، اما سرپرست وزارت مالیه مژده داد که برای یک سال تمدید شدده است.
وی افزود که توزیع کوپون از کابل آغاز می‌ شود و به‌مرور زمان، به برنامه ملی افغانستان‌شمول مبدل خواهد شد. تمام مغازه‌ها با ساختار شفاف، در زمان تعیین‌شده مواد کوپونی را به خانواده‌های انگشت نگاری ‌شدۀ شهدا، توزیع خواهد کرد.
رئیس‌جمهور گفت: برای هیچ‌کسی به بهانۀ صلح، اجازۀ صدمه‌رسانیدن به نیروهای ملی امنیتی را نمی‌دهیم. آنان باید این ذهنیت را از سرشان دور کنند که یکبار دیگر تانک‌ها، طیاره ها و سایر تجهیزات را به قیمت آهن کهنه به همسایه بفروشند.
در این مراسم، محمدیاسین به نمایندگی از ورثۀ شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی صحبت کرد و با تشکر از توجه همیشگی رئیس‌جمهور، گفت: مانند فرزندان شهید خویش، برای دفاع از کشور آمادۀ هرگونه فداکاری می باشیم.# ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا