۱۰۰ روز

مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به طور گسترده شرکت مینمایند

کابل باختر 23 جوزا
مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که فردا برگزار می گردد، با شور شعف فراوان شرکت مینمایند.
تعدادی از باشنده های کشور که با خبرنگاران آژانس باختر در مرکز و برخی از ولایات صحبت نموده اند، علاقمندی فراوان شان را نسبت به انتخابات ابراز داشته و خاطرنشان کرده اند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که فردا در سراسر کشور برگزار می گردد شرکت مینمایند.
احمد نعیم باشنده ناحیه پنجم شهر کابل به آژانس باختر گفت، انتخابات ریاست جمهوری یگانه گزینه برای رسیدن به ترقی و تعالی و تحکیم نظام مردم سالار در کشور است .
وی گفت، هشت عضو خانواده اش که بیشتر آنان را زنان ودختران تشکیل میدهند فردا رای شان را برای  تعیین رئیس جمهور آینده کشور استعمال مینمایند.
عبدالرب باشنده شهر غزنی گفت، هر شهروند واجد شرایط اکنون میداند که در تعیین رئیس جمهور کشورش نقش دارد و او میتواند درآینده کشور سازگار باشد.
وی بیان داشت که مردم در سراسر غزنی علاقمندی دارند تا دراین روند سرنوشت ساز شرکت نمایند .
غلام فاروق از قریه اسد بیک ولسوالی انجیل ولایت هرات گفت، خداوند متعال را سپاسگزارم که به ما توفیق عنایت فرموده تا در تعیین زعامت کشور خود نقش داشته باشیم و این یک سعادت بزرگی است که خداوند شامل حال مردم ما کرده است .
عبدالرحمان باشنده شهر مهترلام ولایت لغمان به این باوراست که شرکت گسترده مردم در انتخابات نه گفتن به دهشت، جنگ، نفاق، برادرکشی  و عقب مانی کشور است و مردم افغانستان اکنون راه شان را دریافته اند ، دشمنان شان را شناخته اند و می دانند که رفتن به پای صندوق های رای مشت محکمی است که به دهن دشمنان شان می کوبند .
پس باید متذکر شد که همه مردم افغانستان اعم از زن و مرد دراین انتخابات شرکت مینماید.
نیاز محمد افسراردوی ملی باشنده شهر فیض آباد ولایت بدخشان انتخابات ریاست جمهوری را یک نیاز بسا مهم برای تحکیم روند دموکراسی نوپا در کشور ما میداند و می گوید، اکنون مردم هر گوشه و کنار کشور نیز از  شعور سیاسی برخوردار شده اند و به فریبکاری و حقه بازی های دشمنان ارزش نمی دهند و می دانند که شرکت در انتخابات، کشور را به سوی ترقی وتعالی سوق میدهد و مردم در حقیقت در تعیین سرنوشت شان سهم می گیرند.
این افسر اردوی ملی بیان داشت، با گذشت هر روز مردم ما به تحکیم مردم سالاری در کشور باورمند می شوند و این امر باعث شده است تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که فردا برگزار می گردد، مردم شرکت گسترده داشته باشند.
به هر صورت شور شعف هموطنان ما برای  شرکت در انتخابات مرهون آماده گی های  نیروهای امنیتی ماست.
حضور و بیداری نیروهای امنیتی  درهمه ساحات کشور بخصوص درشهر ها و جاده ها نیز  سبب دلگرمی هموطنان  ما برای  شرکت در انتخابات شده است .
تعهد مسوولان نهادهای امنیتی برای تامین امنیت روز انتخابات ونیز بیداری فرزندان صدیق کشور که درچوکات نهادهای امنیتی  فعالیت دارند ونقش تبلیغات رسانه های دولتی وخصوصی برای جلب حمایت مردم از روند انتخابات از عواملی اند که مردم  ما فردا بطور گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت مینمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا