سیاست

نشست مشترک هیئت مذاکره‌ کننده صلح با نمایندگان زنان جامعه مدنی برگزارشد

کابل13  دلو باختر
هیئت مذاکره‌کننده صلح به روز پنجشنبه با تعدادی از زنان به شمول نمایندگان نهادهای جامعه مدنی دیدار کرد. در این دیدار ابتدا اشتراک‌کنندگان روی چگونگی روند صلح و نقش زنان در این روند صحبت کرد و بر حفظ حقوق زنان مطابق به قانون اساسی تأکید کردند. آنان از دولت افغانستان و هیئت مذاکره‌کننده خواستند که زنان در جریان نتایج گفتگوهای صلح در تمام مراحل گذاشته شوند.
در این نشست اعلامیه‌ای به نمایندگی از زنان عضو نهادهای مدنی قرائت شد که در آن روی مشارکت زنان در تصامیم دولت در روند صلح، تأمین حقوق آنان و تطبیق مفاد پلان عمل قطعنامه ۱۳۲۵ سازمان ملل متحد تأکید شده است. همچنان شریک کردن نتایج بحث‌ها و گفت‌وگوها با زنان در مراحل مختلف از خواسته‌های است که در اعلامیه  ذکر شده است.
در ادامه، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی دفتر ریاست جمهوری و رئیس هیئت مذاکره‌کننده صحبت کرد و نقش زنان را در تمام روند‌های ملی سرنوشت‌ساز خواند.
رحیمی گفت که یگانه ضمانت نقش فعال زنان، اراده، همبستگی و صدای واحدشان برای احقاق حقوق آنان است. وی اطمینان داد که دولت افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که در غیاب آن تصامیم سرنوشت‌ساز برای کشور بگیرد.
رئیس هیئت مذاکره‌کننده صلح  افزود که همه گفت‌وگوها و مذاکرات سرنوشت‌ساز با محوریت دولت افغانستان خواهد بود. وی همچنان بیان داشت که در این راستا حمایت تمام ملت افغانستان به خصوص زنان این کشور مهم و ارزنده است.
رئیس هیئت مذاکره‌کننده وعده کرد که زنان را در جریان تمام پیشرفت‌های مذاکرات صلح قرار می دهند نظریات‌شان را در این راستا دریافت می‌کنند.
به‌همين‌گونه شاه‌گل رضایی و داکتر عالمه اعضای هیئت مذاکره‌کننده صحبت کردند و از نمایندگی قدرتمند زن افغانستان در جریان مذاکرات صلح به حاضرین مجلس اطمینان دادند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا