جامعه

رئیس امور زنان هرات : بیش از دوصد وچهل تن زنان امسال لت و کوب شدند

شهرهرات 7 حوت باختر
رئیس امور زنان هرات خشونتهای فزیکی را عمده ترین خشونت انجام یافته برزنان ولایت هرات دانست.
رئیس امور زنان در جمع خبرنگاران گفت که از آغاز سال روان تا اکنون بیش از پنجصد خانم ازخشونت متاثر شده که بیش از دوصد وچهل تن آنان مورد لت و کوب قرارگرفتند.
او اظهار کرد حدود بیست خانم نیز درسال روان به قتل رسیده که دوسیه چهارده قتل تحت پیگیری قرارگرفته است.
رسیدگی به بیش از یکهزار وپنجاه قضیه حقوقی، ثبت چهل وچهار هزارونود پنج مورد شکایتی در سیستم حمایتی ریاست زنان، تحت پوشش قراردادن بیش از هیفده هزار خانم در برنامه های بهداشتی – اجتماعی وفرهنگی ، اجرای نمایشگاه ها تحت پوشش قراردادن ششصد خانم در برنامه های ظرفیت سازی را از فعالیتهای عمده این اداره در سال روان دانست.
خانم جمشیدی همچنان گفت این اداره در پی کاهش سهم زنان در بستهای کلیدی بارها نگرانی خود را اعلام داشته ولیستی از زنان نخبه در هررشته را به مرکز کشور ارایه نموده است.
رئیس امور زنان از ایجاد دو کتابخانه در ولسوالی زنده جان وپشتون زرعون یادآورشده گفت که در آینده این برنامه در سه ولسوالی دیگر نیز اجراء میشود.
وی همچنان وضعیت کارزنان در ادارات دولتی و خصوصی را یادآورشده اظهار کرد که این اداره تلاش دارد تا با ارائه برنامه آگاهی دهی ونطارتی از ساحات کار خانمها شرایط بهتر کاری را برای خانم ها فراهم سازد.
رئیس امور زنان میزان خودکشی به ثبت رسیده درمراکز رسمی را پانزده واقعه بیان کرد.
این در حالیست که محمد رفیق شیرزی سخنگوی مرکز درمانی هرات خاطرنشان میسازد که در سال روان هفتصد واقعه اقدام به خودکشی که سی و پنج واقعه منجر به فوت شده در این مرکز به ثبت تحت نام اقدام خودکشی رسیده که هشتاد فیصد خانم ها میباشند.
شیرزی میگوید این افراد با استفاده از داروها، طناب دار، فیرمرمی و سوزاندن خود به این عمل دست زده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا