فرهنگ

سینمای خانواده گی کهکشان درمرکزتجارتی داود زی افتتاح شد

کابل باختر22 حوت
پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز سینمای خانواده گی کهکشان را درمرکزتجارتی داود زی که درجواروزارت امورخارجه موقعیت دارد،  افتتاح کرد .
درمراسم که به این مناسبت به اشتراک شماری ازسینما گران و  هنرمندان برگزارشده بود ، معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ افتتاح این سینمای خانواده گی را گام موثر درزمینه رشد فرهنگ استفاده ازسینما به ویژه برای زنان ، دانسته افزود که اگر تولیدات سینمای کشورما افزایش یابد، باعث میشود تا فرهنگ ما غنی تر گردد و ازورود سریال ها و فلم های که با فرهنگ ما همخوانی ندارد جلوگیری گردد.
مصطفوی خاطرنشان ساخت که با توجه به شرایط جنگ دهه های گذشته که بیشترین صدمه را به هنرو فرهنگ زده ، سینمای ما نیز متاثرازجنگ بوده و آن چنان که باید به آن توجه میشد ، نشده است .
معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت : امید که بزودی شاهد بازسازی و احیای سینما های قدیمی و تاریخی ما باشیم و با نوان ما نیز بتوانند ازچنین سینما های تازه تاسیس شده ، استفاده کنند.
همینگونه دراین مراسم جوان شیر حیدری رییس اتحادیه سینماگران افغانستان و کومیل رییس اتحادیه تلویزیون های خصوصی به ترتیب صحبت کرده و ایجاد سینما های کوچک را یک گام ارزنده دررشدهنرسینما دانستند.
آنان افزودند که کارمندان سینمای خانواده گی کهکشان را خانم ها تشکیل میدهند ودرسینما فلم های هنری، تربیتی ، تعلیمی و علمی که خلاف عنعنات کشورما نباشد به نمایش گذاشته میشود .
سینمای خانواده گی کهکشان بخاطر ترویج مجدد فرهنگ متعالی شهرنشینی به فعالیت آغازکرده و درتلاش است تا با ایجاد زمینه  وفضای مناسب برای خانواده ها ، شرایطی را ایجاد کند تا خانواده ها بتوانند با خیال کاملأ آسوده ازتماشای فلم های مورد پسند شان دریک محیط متفاوت لذت ببرند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا