تبصره و مرور بر مطبوعات

24 تبصرۀ روزنامه‌های بین المللی در مورد افغانستان

صدای آزادی – باختر21 میزان
نشریه ده هیل که خبرهای کانگرس امریکا را نشر می‌کند در شمارۀ اخیر خود مطلبی دارد در مورد افزایش حملات هوایی قوای امریکا در افغانستان که در بخش آن می‌نویسد: بعد از اعلان استراتیژی نو رئیس جمهور ترمپ در رابطه با افغانستان قوای امریکا تنها در ماه سپتمبر ۷۵۱ بمب را بالای اهداف طالبان در افغانستان و اهداف گروه داعش در عراق و سوریه پرتاب کرده‌اند.
از جمله ۵۰۳ بمی که در ماه اگست پرتاب شده‌اند ۵۰ در صد آن در میدان جنگ در ولسوالی سنگین ولایت هلمند بوده‌است.
در احصایه‌های اخیر قوماندانی قوای مرکز امریکا گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۷ تا به حال بیش از ۳۲۳۰ بمب را پرتاب کرده‌اند که در ظرف چند سال گذشته این بیشترین بمب‌های می‌باشد که از سوی قوای امریکا پرتاب شده‌اند.
نیوزویک:
مجله نیوزویک هم به همین ارقام اشاره نموده مطلبی را به نشر رسانده و گفته است که در چند سال اخیر تنها طیاره‌های اف ۱۶ که در قرار گاه بگرام جابه‌جا شده بودند در بمباردمان سهم می‌گرفتند، اما بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترمپ و مخصوصاً به تعقیب اعلان استراتیژی نو امریکا اکنون دوباره طیاره‌های بزرگ بمب افگن بی‌ ۵۲ هم به صحنه برآمده و در حملات از آن‌ها استفاده می‌شود تا ظرفیت حملات هوایی امریکا را در افغانستان بیشتر بسازد.
مجله از قول وزیر دفاع امریکا جیمز متیس می‌نویسد که گفته‌است قصر سفید به او صلاحیت بررسی اوضاع و استفاده قوای نظامی را داده‌است و او نظر به شرایط می‌تواند آزادانه خودش تصمیم بگیرد که چه تعداد حملات را انجام بدهد و قواید جنگ را خودش تعیین کند.
به نوشته مجله وزیر دفاع امریکا گفته‌است جنگجویان مخالف را که می‌خواهند طیاره‌های ناتو را سرنگون سازند و یا برای سرنگونی حکومت افغانستان تلاش می‌کنند، در هرجایکه باشند پیدا کرده ، به‌دنبال آن‌ها می‌روند و تمامشان را نابود می‌کنند.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا