اقتصاد

نبود سردخانه از جمله مشکلات عمده و اساسی باغداران بغلان میباشد

کابل باختر 19 سرطان
برخی از باغداران و زارعان مدعی اند که طی ۱۶سال اخیر با وجود سرازیر شدن کمک های جامعه بین المللی در بخش بهبود و انکشاف زراعت و باغداری توجه چندانی صورت نگرفته است.
لعل جان دهقان که رومی، بامیه و بادنجان سیاه را در بازارغرض فروش انتقال میداد به آژانس باختر گفت که پایین بودن قیمت رومی و سایر ترکاری سبب شده است که حاصلات به دست آمده حتا مخارج خانواده اش را پوره نمیکند
وی علت اصلی این مشکل را نبود سردخانه ها وانمود ساخت و خاطر نشان کرد، در صورتی که سردخانه های معیاری باشد می توانیم با در نظر داشت تقاضا، درهر فصل  بازار یابی ومحصولات زراعتی خود  را عرضه نماییم.
وی یگانه عامل عمده و اساسی مشکلات دهاقین وزارعان را سهل انگاری مقامات ومسولان ریاست زراعت بغلان وانمود کرد.
عبدالوهاب خیر زاده رییس زراعت بغلان اتهامات دهقانان را مبنی بر غفلت و سهل انگاری مسؤولان ریاست زراعت را بی بنیاد بیان کرد و به آژانس باختر گفت که موجودیت انواع میوه های با کیفیت، ازدیاد محصولات زراعتی، ایجاد اصلاحات در پرورش مواشی  و دامداری خاصتأ گاو داری  وایجاد ساختمان های آبیاری را میتوان از دست آورد های این ریاست تلقی کرد.
وی افزود همین اکنون به تعداد ده پروژه در عرصه های مختلف در ولایت بغلان تحت کار است که به کته گوری های مختلف پیش برده میشود.
رئیس زراعت اطمینان داد، کار ساخت دو پروژه که شامل اعمار سردخانه های معیاری یکی آن در بغلان صنعتی و دیگر آن در ولسوالی دوشی منظور گردیده است در سال 1397آغاز می میشود.
وی افزود همین اکنون به تعداد هشت سرد خانه در ولایت بغلان موجود بوده که بدون تفاهم ریاست زراعت و به شکل غیر معیاری اعمار شده است و دهقانان از آن استفاده کرده نمی توانند. نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا