جهان

آتش‌سوزی در بنگله‌دیش ۵۲ کشته برجاگذاشت

داکه/ رویترز/۱۹ سرطان/باختر
آتش‌سوزی در یک کارخانهٔ تولید آب‌میوه در بنگله دیش حداقل ۵۲ کشته و ۲۰ زخمی بر جا گذاشته است.
آتش‌سوزی ناوقت روز پنجشنبه در طبقه تحتانی ساختمان شش طبقه‌یی این کارخانه که در ساحه نراین‌گنج در ۲۰ کیلومتری داکه، پایتخت بنگله دیش موقعیت دارد، آغاز شد.
مستین بیلا، یک مقام ساحه نراین‌گنج در یک تماس تیلفونی به خبرگزاری رویترز گفت:”سه نفر پس از خیز زدن از تعمیر برای فرار از آتش‌سوزی جان باختند و ۴۹ جسد سوخته تاکنون از تعمیر بدست آمده است”.
او گفت هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست.
عبدالله العارفین، یک مقام اطفاییه این ساحه گفت: “پلاستیک، مواد قابل اشتعال و مواد کیمیاوی همه باعث ایجاد مشکلات در خاموش کردن آتش شده اند. ”
العارفین گفت که هر طبقهٔ ساختمان حدود ۳۲۵۰ متر مربع است، اما ساختمان فقط دو مسیر خروجی دارد و با گسترش آتش به این راه ها بسیاری کارگران نتوانستند از تعمیر خارج شوند.
مقامات اطفاییه گفته اند که تاکنون ۲۵ تن را نجات داده اند و بیشتر مجروحان افرادی اند که از منزل دوم و سوم خود را به بیرون پرتاب کرده اند.
بنگله دیش سابقه آتش سوزی مرگبار کارخانه ها را دارد. در آتش‌سوزی ماه فبروری ۲۰۱۹ در یک ساحه قدیمی داکه پایتخت آن کشورحداقل ۶۷ نفر جان ‌باختند.
در سال۲۰۱۰ در اثر آتش‌سوزی در یک کارخانهٔ که به گونهٔ غیر مجاز مواد کیمیاوی را ذخیره کرده بود، حد اقل ۱۲۳ نفر کشته شدند.
اکثر ساختمان‌های این کارخانه ها بر اساس معیار‌های بین المللی ساخته نشده است و دروازه‌های خروجی اضطراری ندارند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا