فرهنگ

مهدی حامد حسن زاده: با آثار درد و احساس ام خلق شده است

 

کابل/20/سنبله/باختر

چهره ها چه میگویند نمایشگاه بود که اخیراً در شهر کابل برگزار و در آن آثار هنری خلق شده از سوی مهدی حامد حسن زاده به نمایش گذاشته شده است.

خبرنگار آژانس باختر که از این نمایشگاه در لیسه استقلال دیدن نموده میگوید آثاری از مهدی حسن زاده در این نمایشگاه به چشم میخورد که از سبک های مختلف هنری الهام گرفته است و درين نمايشگاه شانزده مجسمه به چشم میخورد كه قسمت از چهره انسان در کنده های درخت حک گردیده که حالت روانی و درونی انسانها را با واقعیت های تلخ و شیرین جامعه بیان میدارد که تاکنون شماری زیادی از هنردوستان و علاقمندان از این نمایشگاه دیدن نموده واز کار مهدی حامد حسن زاده که در حالات با نو آوری همراه است ستایش کردند و برای  وي موفقیت آرزونمودند.

حامد حسن زاده، ضمن معرفی آثارش در نمایشگاه چهره ها چه میگویند، در پاسخ به پرسش که چرا اسم نمایشگاه را چهره ها چه میگویند گذاشته است؟  گفت: " این پرسشی است که سالها از چهره ها پرسیده ام و هیچ گاه پاسخی نگرفتم، تا این که نا امید شدم و در کوشش یافتن این پاسخ، به تنها فرد واقعی دنیایم رجوع کردم، به خودم! از خویشتنم در باره رازهای چهره ها پرسیدم، اما ناگهان دریافتم چهره ای دیگر روبرویم ایستاده است. که چون دیگران کور است و نقابی بر چهره دارد. آن گاه بود که دنیای من  فرور ریخت و زنده گی ام شد این چهره ها !"

سالهاست که در اطرافم جز صورتک های مسخ شده نمی بینم و جز دروغ های شیرین نمی شنوم و گویی قرن هاست که می پندارم زندگی یک فکاهه مسخره است پر از چهره های بی هویت و چهره های هویت باز!

فکاهه ای تلخ و ترسناک، فکاهه ای پر از رنج، فکاهه ای پر از عذاب، فکاهه ای که خودش هم سر گشته و سرگردان است.

مهدی حامد حسن زاده در سال 1357 در شهر کابل دیده به جهان گشود وی در نوجوانی زمانیکه زاد گاهش کابل در شعله های جنگ می سوخت و هویت های به هیچ مبدل میشدند همراه با خانواده اش به هنرهای تجسمی، نقاشی مسجمه سازی عکاسی روی آورد که تا حال ده ها اثار خلق نموده است و فعلاً عضویت مرکز هنرهای معاصر افغانستان را نیز دارد.

وی میگوید او در آثارش احساسات و عواطف درونی خویش را انعکاس میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا