سیاست

ملت افغانستان باید پاسدار دستاورد های جهاد استطوره های مقاومت باشند

کابل باختر/ 19/ حوت
خبر رحلت نا به هنگام اسطوره جهاد و مقاومت، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان شادروان مارشال محمد قسیم فهیم ملت افغانستان را در بهت و تاثر و اندوه فراوان قرارداد و افغانستان این سرزمین مبارزه و جهاد و مقاومت را درسوگ از دست دادن یکتن از صدیق ترین فرزندان رشیدش در کارو پیکار مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان سیاه پوش نمود.
سیمین حسن زاده معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در گفتگو با خبرنگار آژانس باختر با بیان این مطلب افزود ، به نص صریح قرآن کریم همه از خدائیم و به سوی خدا میرویم همه چیز فنا پذیر است "کل من علیها فان " اما آنچه میتواند دوام و بقای را در ذهن تاریخ ماندگار و زنده نگه دار، اندیشه ها و عملکرد انسانی و خدا پسندانه است که با توجه به سالهای پربار مبارزات آزادی خواهانه و مجاهدت های بی دریغ مارشال فقید درراه حفظ ارزشها و باورهای دینی ، ملی و میهنی مان ، ایشان یکی از چهره های جاویدان و ماندگار در ذهن تاریخ و مردم افغانستان خواهد بود.
معین امور نشرات خاطر نشان کرد، ملت افغانستان پاسدار دست آوردهای جهاد اسطوره ها و مقاومت باشند.
حال که ملت عزیز افغانستان دراین شرایط خاص زمانی یکتن از منادیان وحدت و پیکار برای آبادانی و سربلندی کشور شان را از دست داده اند شایسته است که با بیان اندیشه ها و ویژه گی های شخصیت ایشان نسل امروز و فردای کشور به تداوم راه شان تشویق و ترغیب گردند.
سیمین حسن زاده معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ درمورد عملکرد رسانه ها در بازتاب خبر ارتحال مارشال محمد قسیم فهیم گفت : آنچه شایسته یگانه مارشال کشور بود ازطریق رسانه ها تا حدودی انجام یافته است .
وی افزود : در نخستین لحظات پخش خبر رحلت نابهنگام مارشال محمد قسیم فهیم وزارت اطلاعات و فرهنگ سوگوار این خبر تاثر بار را به اطلاع مردم رساند.
به دنبال آن با نشر حکم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان مبنی بر اعلان سه روز عزای ملی وزارت اطلاعات و فرهنگ از تمام رسانه های حکومتی و غیر حکومتی خواست نشرات شان را مطابق روحیه عزای ملی عیار سازند .
معین امورنشرات افزود ، رسانه های کشور تاکنون درکنار نشر پیام های تسلیت مقامات دولتی و غیر دولتی ، بازتاب واکنش های بین المللی و ملی در این خصوص، نشر مقاله ها ، تبصره ها ، گزارشها و مصاحبه ها با اقشار مختلف جامعه ، یاران و همسنگران و تدویر میز های گرد در مورد اندیشه و ویژه گی های شخصیت شادروان مارشال محمد قسیم فهیم به نشر زنده مراسم عزا داری به این مناسبت پرداختند .
معین امورنشرات در پایان گفت، تاکنون رسانه ها در پوشش خبری این ضایعه ملی خوب عمل کرده اند که زحمات و عملکرد شان قابل تقدیر و ستایش است.
وی در اخیر مراتب تسلیت وهمدردی خود را به خانواده سوگوار مارشال فهیم، رییس جمهور، اعضای کابینه و کافه ملت افغانستان به مناسبت وفات مارشال محمد قسیم فهیم ابراز داشت.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا