جهان

نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران

روحانی 14 میلیون / رئیسی 10 میلیون
تهران- ایرنا-  ۳۰ ثور – باختر
رئیس ستاد انتخابات  ایران با اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گفت:  حسن روحانی با اضافه از 14 میلیون رای تاکنون پیشتاز انتخابات است.
علی اصغر احمدی صبح  امروز با حضور در جمع خبرنگاران افزود: براساس آمار اولیه اعلام شده  حسن روحانی 14 میلیون و 619 هزار و 848 رای،  سید ابراهیم رئیسی کاندید دیگر 10 میلیون 125 هزار و 855 رای، سیدمصطفی آقامیرسلیم 297 هزار و 276 رای و مصطفی هاشمی طبا 139 هزار و 331 رای را کسب کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات  ایران اعلام کرد که حدود 40 میلیون نفر پای صندوق های رای رفته  که از نظر ما این 40 میلیون رای خوانده شده و متباقی صندوق ها نیز تا پایان امروز شمارش خواهند شد.
به گزارش ایرنا ، مردم ایران دیروز با حضور در پای صندوق های رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا و اولین دوره انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشتراک کردند.
حسن روحانی در انتخابات قبلی در سال ۱۳۹۲  موفق به کسب ۱۸ ملیون و ۶۱۳ هزار رای شد و به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
در این دوره از انتخابات ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار  و ۱۵۶ نفر پای صندوق های رای رفتند که مشارکتی ۷۲.۷ درصدی را نشان میدهد. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا