تبصره و مرور بر مطبوعات

روزنامه های دولتی درشماره های امروزشان روی کدام مسایل بحث کرده اند

کابل باختر 27 اسد
روزنامه هیواد تیتر شماره خود را با پیام تبریکی سالروز استرداد استقلال کشور دیزان نموده  واین روز را به رئیس جمهور ، معاون ها رئیس جمهور ، رئیس اجرائیه ومعاون های وی واعضای کابینه وکافه ملت غیورکشور تبریک گفته است .
عنوان دیگر که دراین صفحه توجه را بخود جلب میکند  این است که درجنگ هلمند پنج هزار متجاوز سهم دارد . عناوین دیگر این صفحه از این قرار است : سره میاشت 48 کودک را به تداوی به جرمنی  می فرستد ، وزارت دفاع سالروز آزادی را تجلیل کرد ، حفظ نودهفتمین سالگرد حصول استقلال کشور رسالت ملی وتاریخی همه افغان ها است ، افغانستان به پیلوت ها وطیاره ها  های زیاد ضرورت دارد .
هیواد درسایر صفحات خود به مطالب خواندنی در رابطه به استقلال کشور ومسایل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی نیز پرداخته است .
روزنامه  اصلاح شماره ویژه به مناسبت استرداداستقلال کشور دیزاین نموده وتیتر اخبار را با تبریکی  آراسته ، نودهفتمین سالروز استرداد استقلال کشور مبارک باد ، موضوعات دیگر که این روزنامه  به آن پرداخته  از این قرار است ، کشته و زخمی شدن نزدیک به  یکصدوپنجاه  دهشت افگن دریک شبانه روز ، رئیس جمهور با بزرگان  قندهار دیدن کرد ، مبارزه با فساد ، نیازمند  یک اداره قوی سیاسی داخلی ونهاد های کمک کننده میباشد ، وزیرمالیه  با وکیل  های شورای ملی درمورد کنفرانس بروکسل  صحبت کرد ، این روزنامه  سرمقاله خود را در رابطه به 28 اسد اینگونه نوشته است ، بیست وهشتم  اسد ، فرصتی برای تجلیل از روایت ناتمام .
این روزنامه  مطالب خواندنی – اشعار در رابطه به آزادی را نیز نشر نموده است .
روزنامه انیس شماره فوق العاده  به مناسبت استرداد استقلال نشر نموده  برگ نخست خود را با پیام تبریکیه به مردم غیور کشور به مناسبت 28 روز استرداد استقلال آراسته است .
درشماره امروزی خود انیس  از داکتر عبدالله عبدالله نقل کرده که گفته ما خواهان  گسترش همکاری اقتصادی وامنیتی با تاجکستان هستیم .
درکنار نشر مسایل سیاسی ، یک پارچه شعر از تاج محمد  باری را در رابطه به" آفتاب آزادی " نشر نموده است .
همچنان  این روزنامه  به مسایل اجتماعی  ، اقتصادی وفرهنگی توجه نموده  مطالب جالب ،  گزارش ها ومصاحبه ها را در صفحات خودجابجا نموده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا