سیاستاخبارTOPجامعه

ملا عبدالغنی برادر آخند پروژه‌ای اعمار سرک هرات – غور را افتتاح کرد

 

کابل ۱۰ ثور باختر

پروژه اعمار سرک هرات – غور امروز از سوی ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا افتتاح شد.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا در خبرنامه‌ یی نوشته است که ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز پروژ‌ه‌ای اعمار سرک هرات – غور را افتتاح کرده است.

ملا عبدالغنی برادر طی مراسمی که به این مناسبت برگزار شده بود، گفت که سکتور ترانسپورت نقش مهم در رشد اقتصادی کشور دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این سکتور را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی هم با کشورهای همسایه و منطقه به منظور انکشاف و اعمار اساسی آن ادامه دارد.

در این مراسم که شیخ نور احمد اسلام جار والی هرات، مولوی احمد شاه دین دوست والی غور، مولوی نصرالله مطیح قوماندان قول اردوی ۲۰۷ الفاروق و مسوولان ملکی و نظامی غور و هرات نیز حضور داشتند، ملا برادر آخند افزود که با روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، کار بازسازی شاهراه‌ها عملاً آغاز شده که از آن جمله امروز کار‌های عملی سرک هرات – غور را افتتاح می‌کند.

این سرک یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردگ را از طریق ترانسپورت زمینی به کابل وصل می‌کند.

بنابر گفته‌‌های ملا عبدالغنی برادر آخند؛ در مسیر این دهلیز مواصلاتی معادن نمک و سنگ مرمر نیز وجود دارد که تکمیل آن نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت منطقه‌ای خواهد داشت.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا هم‌چنان به باشنده‌گان غور اطمینان داد که امارت اسلامی افغانستان در تلاش است تا پروژه‌های دیگر نیز در این ولایت آغاز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا