صحت

تثبیت بیماری انفلونزای پرنده گان درلوگر

پل علم 5 دلو باختر
درولایت لوگر نوع اچ پنج بیماری انفلونزای پرنده گان تثبیت شده است.
تیم های صحی درجریان یک هفته اخیر بیماری انفلونزا را دروجود زاغ وبرخی پرنده های وحشی دیگر در ولسوالی بره کی برک تثبیت کرده اند.
داکترفضل حمید مدیروترنری ولایت لوگر می گوید که درحدود یک هفته قبل دربعضی قریه ها مربوط ولسوالی برکی برک در وجود پرندگان وحشی انفلونزا  پرندگان نوع H5 تثبیت گردیده است، وی می گوید که مردم قریه زقوم خیل ولسوالی برکی برک چندی پیش ازمردن زاغ ها درمنطقه شان خبردادند که بعداً درلابراتوار درکابل مرض انفلونزا دروجود این مرغان تثبیت شده است.
اچ پنج ، خطرناک ترین نوع بیماری انفلونزای پرنده گان است که می تواند پس از سرایت به مرغ و پرنده های حلال وقابل خوردن ، انسان ها را نیز مصاب سازد.
مدیروترنری علاوه کرد که روزگذشته درمرکز لوگرهم همچون موارد به مشاهده رسیده است که یک تیم جهت برسی آن رفته اند.
داکتررسول گل ثمربه آژانس باخترگفت که تلاش ها جهت مهار وشیوع این مرض آغازشده است، وی علاوه کرد که تا اکنون خوشبختانه دروجود انسان ها تثبیت نه شده است، رئیس صحت عامه لوگرخاطرنشان ساخت که تدابیرکاملاً جدی را درمورد آغازکرده اند وازطریق رسانه، مکاتب،مساجد پیام های شانرا جهت جلوگیری ازشیوع این مرض وآگاهی دهی به مردم به دست نشرسپرده اند.
ثمر خاطرنشان ساخت که این مرض کاملاً ساری وبسیارخطرناک میباشد وازمردم خواست که درجلوگیری ازشیوع این مرض با کارمندان صحی همکارباشند وتمام نکات که ازطرف کارمندان صحی برای آنها ابلاغ میگردد آنرا درنظرگیرند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا