صحت

معاون اول ریاست جمهوری از شفاخانه جمهوریت دیدن کرد

کابل باختر 23 ثور
معاون اول ریاست جمهوری، پیش از چاشت امروز از  بخش های مختلف شفاخانه جمهوریت در کابل که در اول ماه دلو سال گذشته به فعالیت آغاز کرده است، دیدن کرده و  ضمن عیادت از بیماران داخل بستر، با مسئولان آن شفاخانه پیرامون نحوۀ رسیده گی به درمان بیماران و مشکلات موجود در آن جا با ایشان گفتگو کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری را داکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه، داکتر عبدالبصیر معین اداری وزارت صحت عامه، محمداشرف رسولی وزیر مشاور در امور عدلی و حقوقی، محمدیوسف اعتبار رئیس دفتر مقام معاونیت اول ریاست جمهوری، جنرال خان آقا امیری مشاور امور امنیتی مقام معاونیت اول ریاست جمهوری، رئیس و شماری از دوکتوران و متخصصین آن شفاخانه همراهی می کرد.
معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار از بخش های داخله، گوش و گلو، همیتالوژی، یورولوژی و هیمو دیالیز و هیپاتایت آن شفاخانه در حالی دیدار کرد که از سوی رئیس و دوکتوران بخشهای یاد شدۀ شفاخانه جمهوریت توضیخات داده می شد.
معاون اول ریاست جمهوری هنگام بازدید از این شفاخانه با بیماران داخل بستر  شفاخانه جمهوریت عیادت کرده برای ایشان سلامتی استدعا کرد.
بر بنیاد توضیحات رئیس و مسئولان شفاخانه جمهوریت اکنون ما قادریم تا در بخش هیمودیالیز به مداوای بیمارانی بپردازیم که در گذشته با مصارف بسیار زیاد به کشور های همسایه سفر می کردند و اکنون این بیماران به گونه مجانی در بخش هیمودیالیز شفاخانه جمهوریت تداوی می شوند.
آن ها گفتند که بزودی بخش پیوند کلیه در این شفاخانه به فعالیت آغاز می کند تا گامی دیگر در زمینه ارایه خدمات صحی با کیفیت به مردم افغانستان باشد.
معاون اول ریاست جمهوری  در پایان دیدار از شفاخانه جمهوریت در اجتماع دکتوران و مسئولان آن شفاخانه طی سخنانی گفت که بسیاری از مراحل تداوی بیماران و وسایلی که در این شفاخانه اکنون در دسترس قرار دارد و برای مداوای بیماران بکار برده می شود برایم تازه گی دارد و از این رو بسیار خوشحالم که اکنون طبابت در افغانستان آرام آرام معیاری تر شده می رود و از این رو با مسرت یاد می کنم که بنوبۀ خود تلاش می کنم تا  مشکلات موجود در این شفاخانه را  با استفاده از امکاناتی که دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دسترس دارد، حل کنم.
در جریان این دیدار رئیس و تعدادی از دوکتوران شفاخانه جمهوریت مشکلات  شفاخانه  را در زمینه های کمبود برخی از دوا ها، تشکیلات، معاشات دوکتوران و کارکنان شفاخانه، اعزام پرسونل طبی شفاخانه برای فرا گیری دوره های آموزشی در بخش های هیمودیالیز، سیتی سکن و آم آری آی به کشور های ترکیه و هند، به معاون اول ریاست جمهوری ارایه کردند.
معاون اول ریاست جمهوری به مسئولان شفاخانه جمهوریت اطمینان داد که از راه های قانونی به حل معضلات یاد شده رسیده گی خواهد شد.
شفاخانه جمهوریت با هزینه بیست و یک ملیون دالر اعمار گردیده و در آن وسایل و تجهیزات طبی عصری به ارزش پنج ملیون دالر تعبیه گردیده است. این شفاخانه ظرفیت دوصد بستر را دارد که در حال حاضر یک صد و پنجاه و چهار بستر آن فعال است و در خدمت هموطنان عزیز ما قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا